Packard Bell - opstarten in veilige modus??

Status
Niet open voor verdere reacties.

MackeyTK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Ik heb een probleem met mijn packard bell computer.

Als ik de computer opstart gaat dit niet anders dan normaal. Maar zodra windows is opgestart is ie super traag en start ie niet meer op dan het bureaublad. Ook de icoontjes rechts onderin laat ie niet zien. En alleen al 'deze computer' op starten lukt niet.

Waarschijnlijk komt het door het antivirus programma "Panda" wat ik onlangs geinstalleerd had. Maar om deze nu te kunnen verwijderen wil ik graag opstarten in veilige modus. Maar dit lukt mij niet.
Met F8 kom ik in een ander menu en ook F5 lukt niet.

Hoe start ik de computer op in veilige modus? Of heeft iemand nog een andere oplossing voor mijn probleem?

Via een opstartdiskette kan ik in dos komen maar daar kan ik de map "Program Files" niet zien. Kan dit kloppen?

Of zit er nog maar 1 ding op? - windows opnieuw ..... :(

Welkom op helpmij
Wanneer druk je op de F8 toets,mischien druk je iets te vroeg of te laat.probeer eens te drukken als je het laadscherm van packard bell krijgt op deze manier(F8) moet je er toch echt komen.

Welk ander menu kom je nu als je F8 drukt dan?
Je hebt dus panda geinstalleerd maar bij Packard hell staat er vaak een virusscanner al geinstalleerd,heb je die verwijderd eerst?

Laatst bewerkt:
Nee ik heb idd niets verwijderd van te voren..gewoon geïnstalleerd dus.

Bij het opstarten krijg ik een paar sec. een scherm met 3 opties: ESC=switch screen F2=Bios F8=...-menu

En als ik de F8 toets gebruik bij het opstarten kom ik in een menu waarin de aanwezig hardware staat afgebeeld zoals welk intern geheugen, hard schijven enz enz..een soort dos-achtig menu.
Maar nergens een veilige modus optie.

Maar ik zou kunnen proberen om later F8 te gebruiken.
Alleen het probleem is wanneer ie wel opstart in windows (XP) dan kan ik niet via start afsluiten omdat ie zo traag is dat ie START niet opend, en moet ik de computer uit drukken. Is dit schadelijk trouwens?

P.s: 1 keer is windows normaal opgestart en kon ik ook alles normaal gebruiken en was ie niet trager dan normaal.
Toen heb ik stom genoeg niets gewist omdat ik meende dat het probleem misschien wel opgelost was.

Wat nu het beste te doen??

Zet de Pc eens uit door de aan/uit knop 5 seconden vast te houden. Wanneer de Pc uit is de knop binnen 10 sec. opnieuw indrukken en dan krijg je meestal wel het scherm met de vraag , hoe je windows wil opstarten en kies daar dan voor de veilige mode en log daarna in de veilige mode in als administrator (dan heb je alle rechten om dingen te verwijderen enz. ).
Succes, B.Kat

Laatst bewerkt:
Heb hier een PB Imeda 5504.

Wilde ook in veilige modus starten omdat PC bleef herstarten.

Na eerst de aanbeveling 5 sec vasthouden en na 10 se starten lukte het eerst niet maar later met F5 wel..

Wellicht heb je er nog iets aan...

Ik denk niet dat iemand meer dan 5 jaar gaat wachten hoe een pc in de veilige modus gestart kan worden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan