Packard Bell opstartproblemen, blijft hangen na windows in packard bell scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lexus1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2012
Wie zou mij kunnen helpen???

Ik heb hier een Packard Bell Laptop ( ZA3 ) mini laptop.
Als ik hem wil opstarten loopt hij gewoon alles netjes af , maar na het windows XP opstartscherm komt hij in een Packardhell opstartscherm en hij blijft daar in hangen??????

Ik kan hem wel opstarten in veilige modus!
Heb al gekeken bij msconfig of ik het packardbell opstart scherm kan uit doen...maar helaas...

Zou iemand mij kunnen helpen????

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Dat PB opstartscherm is een indicatie die verwijst dat je in het Bios moet gaan kijken. Staat er links e/o rechtsbeneden geen aanwijzing om d.m.v. een speciale toets in het Bios te komen?
Ik begrijp dat het niet je eigen laptop is? Wat is er mee gebeurd? Een verkeerde driver gedownload? Of nieuwe software geïnstalleerd (b.v. beveiligingssoftware)? Het opstartscherm kun je uitschakelen in het Bios, maar dat lost m.i. het probleem niet op. Zet in het Bios de waarden eens op "factory defaults" o.i.d. en kijk of dat wat oplost. Controleer ook de tijd en de datum in het Bios.

Hallo Mik Zjegger,

Bedankt voor je reactie, de laptop is inderdaad niet van mij.....De vrouw verklaarde dat ze naar een serie op haar laptop zat te kijken. En ineens hoorde ze het windows afsluit geluid. Na het opnieuw opstarten kwam het probleem op.
Ze verteld me niet dat ze iets heeft geinstaleerd...denk het zelf ook niet want ze is niet echt bekend met computers.

Ik zal in de loop van de dag, zodra ik tijd heb even naar de bios gaan kijken......
Je zal mijn reactie wel horen...........................................

Ik heb zojuist in de BIOS de "load default settings" toegepast en heb gelijk gekeken of de tijd goed staat en of de boot volgorde wel goed was.
Het leek erop dat het even goed zal gaan want bij het opstarten, leek het erop dat hij door het packard bell scherm heen zou komen ( hij ging over naar een blauw scherm met een zandloper).
Heb hem hier 4 uren in laten staan aangezien het geen "blue screen off death" was. ( zandloper zat niet vast gelopen )

Ik heb nou eigenlijk geen idee wat ik nog meer zou kunnen proberen???

Weet iemad anders het misschien wel?

Ik zou eens een schijfhulpprogramma erop los laten. HirensBootCd b.v. daar kiezen voor DOS-programs>disktools en met het eerste programma dat daar staat een schijfcontrole laten doen.

Zal ik dat gelijk even gaan proberen ...heb toevallig wel Hirens liggen hier....
Zal later reactie plaatsen.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan