Packard Bell, PXE MOF, start niet meer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kazu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kazu

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2013
Hallo allemaal
Mijn laptop Packard bell liep vast. Ik heb toen de uitknop gebruikt om hem opnieuw op te starten.
Maar dit doet hij niet. Hij zegt dan ''PXE-MOF exiting intel PXE ROM. no bootable device insert boot disk and press any key.''
Ik heb deze cd niet, wat kan ik nu doen?
Ik las iets van de volgorde bij bios?? lost dit het op?
ik heb zelf wat geklungeld in de comp, adopters verwisselt en accu eruit gedaan, maar dit help allemaal niet.
Ben ik nu alles kwijt op mijn comp, of kan ik een recovery cd kopen???
Dankje dankje dankje dankje!
greets Ed

Ok, gevonden, nee, niks aan de hand!.. ;)

Omdat je de aan/uit knop hebt gebruikt, is je BIOS gereset, tenminste zoals je het beschrijft.

Ok, eeuhmm, ik zit dus zelf op een PB, maar kan nu dus niet bij de BIOS, bovendien kan het per model verschillen. Wel weet je hoe je in de BIOS moet komen:

Zoek even naar Boot sequence, of Opstart volgorde, & op een aantal punten vind je iets van Network boot of PXE, probeer die uit te schakelen (disable), of probeer de Opstart volgorde te veranderen in (bv.):

1. CD
  2. Harddisk
  3. ...etc...

Lukt het je zo niet, geef even merk(PB)/model/type/versie van je computer, dat wat achterop de sticker staat, niet de verkoopprietpraat op de voorkant.

hey ik was in BIOS, k heb Network Boot gevonden en veranderd van ''enabled'' naar ''disabled'', toen heb ik F10 gebruik voor ''save and exit''
Toen opnieuw opgestart maar dit is niet gelukt.
Daarna heb ik de volgorde veranderd.
1 ATAPI CDROM : SLIMTYPE DVD A DS8A5SH
2 HDDO : TOSHIBA WINDOWS 7
3 NETWORK BOOT : ATHEROS BOOT AGENT
4 USB FDD
5 USB HDD
6USB CDROM
maar wat wel nu veranderd is, is dat bij NETWORK BOOT nu niet meer ATHEROS BOOT AGENT staat.
F10 save en exit , opnieuw opgestart maar helaas hetzelfde :(
*Boot sequence kan ik btw niet vinden
Ik heb het net ook gezegd, maar serieus zoooo erg bedankt dat je me probeert te helpen

merk(PB)/model/type/versie van je computer > ik ga er nu eff een foto van maken en zo erbij posten :)

Ik ben morgen online
Ik moet nu na bed, het is 4 uur voorbij mijn bedtijd.
Alvast heel erg bedankt!
Thanks!!!!!!! thanks thanks :D :D :D

Ik vermoedt het volgende: je harde schijf is overleden.

Erdoor kom je altijd bij de netwerk boot uit. Ik zal nu een Linux Live CD of DVD branden, b.v. Knoppix, en de computer vanuit Linux opstarten. Dan kan je kijken of Linux wat van de harde schijf kan vinden. Slaap lekker!

Ik vermoed dat de boot sector van de harde schijf corrupt is geraakt.
Ik kan je pas verder helpen als je zegt welk besturingssysteem je hebt.

PS: PXE BOOT is het opstarten via het netwerk, wat vooral bij bedrijven en scholen wordt gebruikt.

Laatst bewerkt:
Mocht het de boot sector van de harde schijf zijn, dan kan je die met je Windows 7 DVD weer herstellen. Maar ik blijf toch bij mijn mening dat de harde schijf is overleden.
ts schreef in zijn eerste post dat de computer vastliep, waarop hij hem heeft uitgezet.

Persoonlijk zal ik nu de harde schijf uitbouwen en proberen, ze via een usb adapter aan de praat te krijgen op een ander computer. Dan kan je ook gelijk voelen of de schijf wel of niet gaat spinnen.

Mocht je willen voelen of de schijf wel spint, moet je gewoon je hand op de locatie van de HDD in de laptop leggen. Dat is vaak links of rechts van het touchpad. Je voelt dan de HDD 'trillen'.

Laatst bewerkt:
@Lutz, maar na het vastlopen en de PC geforceerd uitschakelen, kunnen delen van de partitietabel zijn beschadigd..

De vraag blijft, wat was er eerst, het kip of het ei? of eerst de harde schijf kapot, waarna vastlopen, of eerst vastlopen, en dan door het uitschakelen hd fouten bijgekregen?

Het besturingssystem is Windows 7
En helaas is het me nog niet gelukt.
Als het goed is kan ik de comp wel compleet nieuw opstarten met een disk van iemand anders, maar ik vind het zo erg als een deel van mijn fotos en tekeningen kwijt zijn.
Dus als iemand nog iets weet om mijn comp te redden dan hoor ik het graag. :(
dankje

Redden van bestanden is heel makkelijk. Gewoon opstarten van de live cd van Ubuntu (tevens de installatie-cd) en kiezen voor 'Ubuntu uitproberen'. Dan het kluis-icoontje aanklikken onder de Unity-knop en kijken of de HDD ertussen staat. Staat die er niet tussen, dan wordt het wel moeilijk :(.

Ok, even snel: Als je aan een Windows7-DvD kan komen, dan kan daarmee opstarten. Inplaats van op Windows installeren, klik je dan daaronder op Windows repareren. In het volgende menu klik je Windows Opstart-Herstel. Uit laten lopen, herstarten. Lukt of lukt niet.

Om je bestanden te redden kan je de Hiren's Boot CD (HBCD) downloaden, uitpakken & de .iso naar CD branden. Die start ook op onder Linux, maar in het Hoofdmenu heb je optie om Mini-XP te starten. Daarmee kan je een beetje zoals je gewend bent je bestanden naar een externe schijf kopieren. Wel eerst aansluiten voor je opstart.

Ik heb je eerste alinea gedaan, maar bij het uitlopen zegt die '' enkele minuten'' maar ik heb hem denk ik iets van 8 uur laten lopen :(, toen opgegeven.
En de 2de alinea heb ik gedaan, maar hij pakt die gebrande cd niet, wel de andere cds waar we t over gehad hebben, maar niet deze
><'''' :(

Ok, je zal wel de HBCD .ISO direct naar CD/DvD gebrand hebben, & dat is niet de bedoeling:

In Nero kies Image branden, & Roxio kies Schijfbeeld branden, in Windows 7/8 Dubbelklik de . ISO -wat echter niet aan te raden is omdat je de brandsnelheid niet kan verlagen - of gebruik de door HBCD meegeleverde gratis ImgBurn in de uitgepakte .EXE.

Maar heb je met Ubuntu Linux je bestanden veilig kunnen stellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan