Packard Bell start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

robcindy

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2000
Hallo,

ik heb een groot probleem met mijn computer ( Packard Bell imedia)

Al geruime tijd valt mijn computer steeds uit en sinds enkele dagen start hij niet meer fatsoenlijk op hij blijft heel lang op het grijze scherm hangen en daarna weer op het zwarte met het windows logo.
Nu heb ik packard support gebeld en ik moest de computer opnieuw installeren zoals hij uit de fabriek kwam.( fabrieksinstellingen)
Nu heb ik opstart cd's ( master cd's) gebrand op aanraden van een monteur en dus geen gegevens meer op de computer .
Hij doet ook niks meer met f11 .
Na het opstarten met een van deze cd's wat allemaal heel lang duurt omdat mijn computer niet echt werkt geef hij aan dat mijn configuratie onjuist is ingesteld en ik contact moet opnemen met de technische dienst.
Ik word daar niet echt duidelijk geholpen dus hoop dat iemand mij hier verder kan helpen ??
Hij doet nu dus helemaal niks meer....:confused:

Groetjes

Cindy

Probleem pc

Beste Cindy,

Dit probleem heb ik met mijn oude pc ook gehad. Probeer eerst eens met de windows (98se,me,xp cd de setup te starten), maar ik begrijp dat u dit al gedaan heeft en dat dit erg lang duurt. Er is dus iets hardware matigs aan de hand met uw pc. Probeer eerst eens uw BIOS te resetten van uw computer, dit doet u door uw pc aan te zetten en op F2,F11, esc of DEL te drukken ( bekijk hiervoor uw handleiding van uw pc) er hoort een optie te staan load default settings, druk met de pijltjes toetsen hierop en dan op enter. De PC start nu opnieuw op, en zet dan windows(98(se), me,xp) er op nieuw op en FORMATEER COMPLEET UW HARDE SCHIJF, DUS MAAK EVENTUEEL BACKUPS VAN UW BESTANDEN, Windows 98, me setup of de HP disc image zal dit uit zichzelf doen. Is de pc nog langzaam dan vrees ik dat of uw harde schijf kapot (aan het gaan is), ik wil hiermee zeggen dat de schijf nog niet kapot is maar dat er zogenaamde "BAD SECTORS" op staan, dat wil zeggen dat er kapotte delen op de harde schijf zijn, en dit is precies wat uw beschijft, hetzelfde probleem wat ik ook heb gehad. Eerst ging alles goed, daarna werd hij steeds langzamer, en dus eerst een defrag uitgevoerd, dit hielp niet in tegen deel hij werd steeds langzamer, vervolgens windows (2000) opnieuw geïnstalleerd ( dit duurde 2,5 h terwijl dat normaal ongeveer 40 min duurt, dit hielp dus ook niet, maar windows stond er schoon op en starte 10 minuten op. Op een gegeven moment kreeg ik blauwe schermen en hield de pc ermee op. Na lang onderzoeken bleek het dus de harde schijf te zijn.
Mocht dus een reset niet werken en een schone windows installati ook niet, denk ik dat het tijd wordt voor een nieuwe harde schijf. U zult dan contact moeten opnemen met HP, je kan niet zomaar een harde schijf kopen, want dan zal uw de schijfimage van de bijgeleverde cd niet meer kunnen installeren, als gevolg dat u genoodzaakt bent om een nieuwe windows versie aan te schaffen Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben:thumb:

P.S.: Dat de pc zegt dat er hardwarematigs iets niet in orde is kan dus komen door foute bios instellingen en een reset daarvan zal kunnen helpen, en wat ook een oorzaak kan zijn is dat de harde schijf in capaciteit verminderd waardoor, er minder GB's zijn en de pc dus denk dat er een andere schijf in zit en dus een onjuiste configuratie

Met vriendelijk groet, StepHond.

Laatst bewerkt:
Maar ik krijg nu helemaal niks meer voor elkaar,hij blijft vragen om die eerste master cd en die geeft juist die foutmelding.
Hij was al aan het formateren maar toen kreeg ik weer die melding.
Het lukt dus niet om via F11 o.id in een scherm te komen.
Wat nu ?

onjuist geconfigureerd

Ik heb een tip gekregen van iemand van het packard bell forum om in de mastercd directory te staan dus in mijn geval q:/ en daar reloadhs te typen
maar hier kom ik dus niet.
Hoe krijg ik het voor elkaar om bij het opstarten van het systeem in de q directory te komen ?

Groetjes,

Cindy

Ik heb een tip gekregen van iemand van het packard bell forum om in de mastercd directory te staan dus in mijn geval q:/ en daar reloadhs te typen
maar hier kom ik dus niet.
Hoe krijg ik het voor elkaar om bij het opstarten van het systeem in de q directory te komen ?

Groetjes,

Cindy

Heey,

Door een DOS bootdiskette te gebruiken, en dan intikken achter de de promp ( C:
) Q: dan enter
en dan reloadhs en dan enter

of gebruik een de orginele windows 98.me of eventueel 95 cd en dan de optie cd rom oindersteuning en dan wat releoadhs

Veel succes,

P.s Een opstardiskette kunt u maken door deze te formateren en aan te vinken, systeemdiskette.

En anders kunt u ze kant en klaar downloaden van http://www.bootdisk.com/

En met een programma als: http://www.towodo.com/products/floppyimage/

Laatst bewerkt:
Bedankt alvast !

Ik ben nu inmiddels al weer wat verder gekomen,inmiddels heb ik het voor elkaar gekregen om op de q dir te komen en reloadhs te typen.
Comp. vraagt dan om de mastercd 1 en vervolgens om 2 helaas start hij daarna weer op en gaat naar een zwart scherm met alleen c;/
Hoe kan dit nou weer ?

RE: Probleem Packard Bell

Bedankt alvast !

Ik ben nu inmiddels al weer wat verder gekomen,inmiddels heb ik het voor elkaar gekregen om op de q dir te komen en reloadhs te typen.
Comp. vraagt dan om de mastercd 1 en vervolgens om 2 helaas start hij daarna weer op en gaat naar een zwart scherm met alleen c;/
Hoe kan dit nou weer ?

Heey Cindy,

Het klinkt misschien stom, maar is wel een goed teken dat de pc je C:\ schijf kent. De cd's die meegeleverd zijn bevatten die een besturingssyteem?
Wat staat er momenteel op de C:\ schijf tik achter de C:\ dir in?
Mijn advies is nu want de C:\ schijf wordt herkend, is een windows cd te pakken en deze twee cd's niet meer te gebruiken, ik denk dat op deze pc windows 98SE of ME draaide. Je kan er ook Windows XP op draaien maar dat wordt beetje langzaam, maar probeer dus aan een windows cd te komen en daar de setup van de starten, en dan de hele harde schijf formateren, hoelang dat duurt kan ik niet zeggen hangt af van de grote van de schijf. Mijn advies is om Windows ME op deze computer te installeren, daarna alle drivers downloaden zoals geluidskaart, modem, ethernetkaart etc.. en daarna alle updates downloaden en vervolgens uw programma's installeren.

Veel succes ermee.

Groetjes, Stephond

Laatst bewerkt:
Hallo stephond,

het is me gelukt om windows er weer op te zetten,
vraag me niet hoe maar het is uiteindelijk gelukt!

Nog bedankt voor je hulp !:thumb:

Groetjes

Cindy

Hallo stephond,

het is me gelukt om windows er weer op te zetten,
vraag me niet hoe maar het is uiteindelijk gelukt!

Nog bedankt voor je hulp !:thumb:

Groetjes

Cindy

Heey,

Gelukkig wa;) Ben ik ook weer blij hahaha, nu begint mijn eigen pc rare dingen te doen, gisteren kreeg ik steeds een blauw scherm en starte hij opnieuw op;), maar ik bleek een virus te hebben;) Die is weer verwijderd en tot nu toe loopt hij goed;)
Wel een tip, update je windows zorg voor een goede virusscanner en een firewall, en af en toe defragmenteren kan geen kwaad, zo blijft je pc snel, en ruim altijd je tijdelijke bestanden op ( www.ccleaner.com)

Groetjes, Stephond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan