Packard Bell viseo 200T op windows 8 - lelijke kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

solange

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Hallo,

Ik heb net mijn laptop sony vaio van 3 jaar oud ingeruild voor een ASUS. Zoals bij de sony heb ik mijn scherm Packard Bell viseo 200T gekoppeld als tweede scherm. Ik werk veel met programma's als Indesign en Illustrator en dan is het prettig werken op een groot scherm. De touch functie gebruik ik niet (heb de indruk dat ze zelfs niet werkt). Maar mijn probleem is dat de kleuren op de viseo echt lelijk zijn. Ik heb al twee keer een kalibratie uitgevoerd, maar telkens ik mijn ASUS afzet worden de settings vergeten. Grijs wordt eigenlijk beige en het wit is helemaal niet wit.

Enig idee hoe ik dat kan oplossen ?

Alvast bedankt !
groetjes uit Luxemburg,
solange

Je zou in de instellingen van de videokaart kunnen kijken en daar de kleuren aan kunnen passen. Dat wordt als het goed is wel opgeslagen. Ik kan bij mijn NVIDIA GeForce 610M ook de kleuren aanpassen: Naamloos.png. Zoals je kunt zien kan ik per scherm de kleuren aanpassen.

Bedankt voor de reactie !
Zal ik straks eens proberen !

groetjes,
solange

Hallo,
Ik heb net even gekeken en ik heb bijna hetzelfde scherm als jij, behalve bij mij staan er enkel (aan de linkerkant) de drie eerste regels op.
De video-settings heb ik dus niet....Enig idee ?

Thanks !
Groetjes,
Solange

Heb nog even alles gechecked en de videoinstellingen verschijnen niet op mijn scherm. Hierbij even een printscreen.
Toch wordt, als ik op éen van die drie mogelijkheden links klik, mijn tweede beeldscherm herkend.

Ik geraak er niet wijs uit waarom die videoinstellingen niet verschijnen.

Thanks en groetjes,
Solange

Bijlagen

• printscreen_nvidia.jpg
    printscreen_nvidia.jpg
    77,2 KB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Dan lijkt mij dat er de drivers eens opnieuw geinstalleerd moet worden is in ieder geval ghet proberen waard want hier staal links ook meer als bij jouw welke asus heb je?

Ik heb een ASUS X750L (net uit de winkel) met een NVIDIA Geforce 740M

Je zou toch denken dat de drivers die op de ASUS staan de meest recente moeten zijn ? En indien niet, hoe moet ik deze installeren....Ik ken heel wat van software, maar van hardware niet echt veel kaas gegeten ;-)

En welke drivers bedoel je ? die van de Geforce kaart of die van het packard bell scherm (van deze heb ik geen drivers gevonden voor windows 8). Op windows 7 draaide die perfect.

Bedankt en groetjes,
Solange

Hoi,

De Asus download site ligt eruit dus kan je even niet verder helpen je zou die van nvidea zelf kunnen nemen maar zou ik even mee wachten zou eerst die van asus proberen

OK. BEdankt....Ik wacht dan een paar dagen (toch nu eerst die feestdagen door ;-) en dan probeer ik bij asus.

Bedankt en groetjes uit Luxemburg,
Solange

Hallo,

Ik heb blijkbaar de laatste updates voor de ASUS en nog steeds geen oplossingen gevonden voor het tweede beeldscherm.

Spijtig, want ik doe veel grafische dingen en de juiste kleuren zijn dan echt wel heel belangrijk. Op het beeldscherm van de laptop is alles perfect.

Ik heb ondertussen gelezen op internationale forums dat er wel meer mensen zijn die bij de NVIDIA settings enkel de 3D opties hebben en geen 'display' of 'videoinstellingen'...

Ik weet zo direkt niet waar ik nog terecht kan voor een oplossing. Misschien denken over een nieuwe monitor aan te schaffen die recenter is ? Alhoewel, op mijn Vaio werkte deze tweede monitor perfect (was wel windows 7)

Als iemand nog tips heeft, graag !

Bedankt en groetjes !
Solange

Hier nog even een update (nog steeds niet opgelost)

Heb asus helpdesk gecontacteerd en die hadden mij aangeraden om NVIDIA drivers te verwijderen en de nieuwe van hun site te downloaden. Heb ik gedaan, zonder resultaat...
Tweede beeldscherm blijft lelijke kleuren produceren (grijs wordt gewoonweg bruin).
De support medewerker raadde mij ook aan om de laptop eens te verbinden met HDMI TV. Zelfde resultaat : grijs wordt bruin. Bij kalibratie op het tweede scherm wordt dat weer aangepast, maar bij heropstarten terug alles bruin.

Ik neem nu morgen terug contact op met de helpdesk....Hopelijk kunnen zij toch iets vinden....Nou zit ik hier met een splinternieuwe laptop...maar geen mogelijkheid om een tweede scherm aan te sluiten :-(
De resolutie van 1920x1080 op de laptop is heel mooi....maar voor grafische vormgeving echt superklein om uren te werken. Dat tweede scherm is dus echt een must.

Mocht er iemand nog tips hebben : GRAAG !!

Groetjes uit Luxemburg,
Solange

Wat raar dat er bij jouw NVIDIA driver van alles mist. Ik adviseer je de NVIDIA driver van NVIDIA zelf te downloaden. Klik HIER om deze te downloaden. Vink tijdens de installatie 'Schone installatie' aan. Ook adviseer ik je de drivers van de ingebouwde Intel videokaart te updaten. Die kun je HIER vinden.

Dit zijn de meest recente drivers voor jouw laptop en die horen daar gewoon mee te werken:thumb:.

Ik heb eerlijk gezegd een beetje schrik om zo vanalles te gaan downloaden op een spiksplinternieuwe laptop. Je zou toch verwachten dat al die drivers up to date zijn ? Bij Nvidia (op hun forum) raden ze dan weer aan om NIET bij hen te downloaden, maar op de site van ASUS zelf.
Ik ken zelfs heel weinig van videokaarten....En ik snap al helemaal niet waarom ik twee videokaarten heb en waneer welke wordt gebruikt. Kan iemand mij dat uitleggen ? (ik heb intel en NVIDIA). Thanks !

Ik wacht nog even af wat morgen de helpdesk van Asus zegt en als dat niets brengt, dan ga ik aan de slag met je tips ;-)

Groetjes,
Solange

Laatst bewerkt:
Laatste update : Ben vanmorgen met mijn laptop naar de winkel gestapt en daar hebben ze hem gekoppeld aan 4 verschillende nieuwe schermen. Allemaal hetzelfde resultaat....lelijke kleuren :-(

Terug naar de helpdesk van Asus gebeld en voor de eerste keer hebben ze nu toegegeven dat het misschien toch iets is met de grafische kaart. Eerst resetten nu naar fabrieksinstellingen, dan nogmaals proberen en als het weer hetzelfde is, dan in reparatie geven :-( Vind ik niet leuk natuurlijk, hij komt net uit de winkel, maar bon, belangrijkste is dat er een oplossing gevonden wordt.

Groetjes,
Solange

Laatste update :
vorige week mijn laptop Asus ingeruild tegen een Sony Vaio. In de winkel deden ze eerst wat moeilijk, maar uiteindelijk toch geruild (binnen de 14 dagen na aankoop). Het toonzaal model van Asus had hetzelfde probleem. Kleuren op tweede scherm echt niet mooi en dit op verschillende schermen.
Ik heb nu de sony vaio en dat is een stuk beter.
Probleem dus eindelijk opgelost (al had ik gehoopt dat het op een andere manier had gekund)

groetjes,
Solange

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan