packard bell ziet geen wifi en geen kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariskatje

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
packard bell laptop vind geen wifi of internet

Hoi ik heb hier een laptop en hij wil internet niet op ik ben bang dat de vorige eigenaar wat verwijderd heeft .als ik Internet op wil zegt de pc er is geen hardware gevonden ik zie ook nergens wifi op de laptop als ik de wifi kabel in de laptop doe ziet de laptop die ook niet.
via usb herkend hij ok niks ik kan dus nie internet op en zie geen verbindingen wat moet ik doen bij aparaat beheer is ook alles werkend kan het zijn dat hij een driver heeft verwijderd ik heb de packard bell TE11HR

Oja en natuurlijk heb ik de schijf er ook niet bij

Bij aparaat beheer en dan bij netwerkadapters staat ..broadcom netlink tm gigabit ethernet en eronder qualcomm atheros AR5B125 wireless network adapter....:o ik moet me diep schamen voor mijn fouten mijn nederlands in schrijven is zoiezo niet al te best maar het kan te gek ook

Laatst bewerkt:
Hoi ik heb een laptop gehad en hij heeft wat verwijderd van de laptop maar ik ben bang dat hij teveel verwijderd heeft als ik Internet op wil zegt de pc er is geen hardware gevonden ik zie ook nergens wifi op de laptop als ik de wifi kabel in de laptop doe ziet de laptop die ook nie via usb herkend hij ok niks .ik kan dus nie internet op en zie geen verbindingen wat moet ik doen .bij aparaat beheer is ook alles werkend kan het zijn dat hij een driver heeft verwijderd .ik heb de packard bell TE11HR

Wow, wat een verhaal. Ik ga even niet inhoudelijk op je verhaal reageren, want dan ben ik nog wel even zoet.
Begin maar met het gaan naar het configuratiescherm, apparaatbeheer en dan klik je op 'netwerkadapters'. Maak een screen dumpje van hetgeen je daar ziet en plaats dat in een volgend bericht.
Welke Windows staat er op de machine?
Ok, je had min of meer mijn eerste vraag al beantwoord terwijl ik mijn bericht nog aan het typen was. Doe toch maar een screendumpje van die netwerkadatpers.

Lees je je berichten nog even door voor het posten of als je ze hebt geplaatst? Het wemelt namelijk van 'vreemde' dingen waar ik nu niet direct 'brood ván kan bakken'.
Lees ze svp allemaal nog eens door, te beginnen met je startbericht en pas ze svp aan. Dan begrijpen we het e.e.a. wat beter.

Laatst bewerkt:
De posting zal wel met een of andere spellingchecker zijn gemaakt (vanaf een telefoon bijv.) en niet de moeite genomen de spellingchecker te overrulen.
Zou beter zijn dat de vragensteller van op een (andere) pc of laptop een bericht toevoegt met de werkelijk bedoelde tekst.

Tijs.

Sorry voor me onduidelijk typen dan en nee is geen grap

sorry voor mijn onduidelijkheid ik zie t nu pas en jullie hebben helemaal gelijk had het via me gsm verstuurt
en natuurlijk krijg ik mijn foto er nu weer niet bij dan maar zo ik heb hier een packard bell easynote processor staat 0 processors type computer 64-bits besturingssysteem x 64- processor dan staat er windows editie windows 8.1 activeren staat windows is geactiveerd.
en gast0225 ik krijg ook deze foto er niet bij geplaatst maar er staat bij netweradapters 1 broadcom netlink (tm) gigabit Ethernet
2qualcomm atheros AR5B125 WIRELESS NETWORK ADAPTER
ik hoop dat dit duidelijker is mvgr mariska

hebben ze de processor eruit gehaald misschien
sorry ik ben een leek met computers zolang ze t doen snap ik het nog wel maar verder niet

als ik nou naar apparaatbeheer ga en ga daar naar processors dan staat er intel (R) CPU B960 @2.20GHz en daar onder staat het nog een keer precies hetzelfde of is dat een andere

Laatst bewerkt door een moderator:
Er staan inmiddels al wat berichten in dit topic en om het allemaal wat simpeler te houden eerst maar even jouw angst wegnemen dat de processor eruit gehaald is. Nee, want als dat zo zou zijn, dan ging de machine niet eens aan. Dat betekent dat ook het geheugen en de videokaart of videochip werken.
Voordat je nu te snel op de volgende vragen antwoordt, kijk svp goed naar het plaatje dat ik bijvoeg en beantwoord de vragen volledig. Je ziet op het plaatje dat ik de netwerkadapters in het scherm open heb geklikt.
1. Staat er bij jou voor 1 van de twee apparaten een uitroepteken o.i.d. of ziet het er net zo 'rustig' uit als bij mij?
2. Ik wil nu exact weten als jij op de Broadcom (links)dubbelklikt, wat je dan leest in het witte vak (apparaatstatus). Staat daar dat het apparaat goed werkt?
3. terwijl je in dat scherm staat, zie je een aantal tabjes. Eén ervan heet 'bronnen'. Klik daarop en vertel wat je in het onderste witte schermpje leest
4. dezelfde vraag als onder 2, maar dan nu voor de Qualcomm Atheros
5. dezelfde vraag als onder 3, maar ook nu voor de Qualcomm Atheros

We gaan het lezen?

Enne, wat die dubbele processor betreft......... Kijk naar het 2e plaatje. In mijn laptop zit ook maar 1 processor, net als in jouw computer. Mijn processor heeft 8 'kernen' (threads) .... ;) :D

Bijlagen

• plaatje.jpg
    plaatje.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 111
  • plaatje-2.jpg
    plaatje-2.jpg
    72 KB · Weergaven: 106
Laatst bewerkt:
@gast0225: Jouw (te?) uitgebreide verhaal over 8 kernen doet mij denken aan de handtekening van Petje11, zoals hier te zien is (vervang "een veel groter geheugen" door "veel meer kernen"). :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Uitgebreid?

Enne, wat die dubbele processor betreft......... Kijk naar het 2e plaatje. In mijn laptop zit ook maar 1 processor, net als in jouw computer. Mijn processor heeft 8 'kernen' (threads) .... ;) :D

Slechts 1 regel............. ;) :D Maar nu zonder dollen, dit topic wemelt al van ballast............ ;)

Daarnaast : op het moment dat een TS het vermoeden heeft dat iemand de processor uit zijn computer heeft gehaald en dat daardoor er geen verbinding meer met het w w w kan worden gemaakt, dan denk ik dat we niet uitgebreid genoeg kunnen zijn in onze replys................. ;)

Laatst bewerkt:
vraag 1 geen uitroepteken nergens bij .
vraag 2 bij de apparaatstatus staat .dit apparaat werk correct
vraag 3 geheugenbereik 00000000c0430000-00000000c043ffff
geheugenbereik 00000000c0440000-00000000c044ffff
IRQ 0XFFFFFFFB(-5)
IRQ 0XFFFFFFFA(-6)
IRQ 0xFFFFFFF9(-7)
IRQ 0XFFFFFFF8(-8)
IRQ 0XFFFFFFF7(-9)

dan nu van qualcomm geheugenbereik 00000000c0500000-00000000c057FFFF
IRQ 0X00000011(17) en onderin in een witvlak staat geen conflicten

@gast0225: Jouw (te?) uitgebreide verhaal over 8 kernen doet mij denken aan de handtekening van Petje11, zoals hier te zien is (vervang "een veel groter geheugen" door "veel meer kernen"). :D

Tijs.

sorry maar voor mij wel duidelijker zo uigebreid :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is er een bijzondere situatie ontstaan, want als de netwerkadapters geen foutmeldingen geven, dan hoor je zowel bedraad, alsmede niet bedraad, gewoon verbinding te hebben.
Staat er voor enig ander apparaat in apparaatbeheer een uitroepteken?

Hoe probeer je 'op het internet' te komen / hoe doe je dat?

Wat zie je rechtsonder op de Windowsbalk ic. het icoontje van de verbinding / hoe ziet dat er uit?

Laatst bewerkt:
gast0225 er staat nergens een uitroep teken dat heb ik nagekeken ik zit nu met mijn eigen computer vaste computer op internet .
rechtsonder op de laptop staat geen verbinding beschikbaar

Laatst bewerkt:
ik ben naar systeem gegaan daar staat windows -versie
daaronder staat windows 1.8
verder staat onderaan windows is geactiveerd
onder op de laptop zit een sticker daar staat op windows 8

Juist typen blijft een zorgenkindje bij jou? Windows 1.8..........?

Ok, dan is er nog maar 1 ding wat ik voor je kan betekenen:

ga wederom naar apparaatbeheer, naar de netwerkadapters en klik 1x rechts op de eerste. Kies daar voor "installatie ongedaan maken". Als je dit doet zal je wel een Windows waarschuwing krijgen dat het apparaat niet meer werkt als je dit doet. Gewoon doorgaan en verwijderen, want de verbinding doet het sowieso nu ook niet, dus je loopt geen risico. Windows zal "zeggen" (denk ik) dat je de machine na de verwijdering opnieuw op moet starten. Doet dit even nog niet, maar ga nu eerst naar de tweede netwerkadapter en verwijder die ook (installatie ongedaan maken). Hierna start je de computer weer opnieuw op.

Windows zal nu 2 'apparaten' gaan vinden en deze opnieuw installeren voor je. Als dit gedaan is zou je verbinding moeten hebben. Als dit niet het geval is, dan kan ik helaas vanuit mijn positie hier, zonder jouw computer te kunnen 'zien', niets meer voor je doen.

Haal er iemand bij die wat ervaring met computers heeft.

Laatst bewerkt:
Er zijn nog genoeg andere opties te bedenken waardoor je geen verbinding meer hebt. Eén ervan is bijv. een virus.
Als mijn suggestie in bericht 18 niet het gewenste resultaat oplevert, dan zal je er toch even 'iemand' bij moeten halen om dingen uit te sluiten of juist bevestigd te krijgen.

zou ik misschien de drivers opnieuw kunnen instaleren voor de laptop op de gewone pc en ze dan op een schijf zetten en dan in de laptop te doen of kan dat niet

Nee, dat gaat 'm niet worden. Gewoon installatie ongedaan maken en opnieuw opstarten. Ontstaat er dan een probleempje omdat Windows 8.1 de drivers niet kan vinden (soms is daar internetverbinding voor nodig en dat heb je nu net even niet op die machine) zorg er dan voor dat je op de machine waarop je nu met de Helpmij communiceert de juiste drivers van de website van P&B download, zet die op een usb stick en kopieer die even naar de map downloads van de P&B computer. Als 8.1 dan een probleem tegenkomt tijdens de nieuwe installatie van de beide netwerkadapters, dan verwijs je handmatig naar de map downloads.

Ik verwacht echter niet dat 8.1 de juiste drivers niet kan vinden, want ze staan immers al op de P&B (ze werken kennelijk alleen niet goed meer).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan