PackardBell Easynote B3550 // bij opstarten doet beeldscherm het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruinsjuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2011
Ik heb een Packard Bell Easynote B3550. Telkens als ik de laptop opstart werkt het beeldscherm niet. Druk ik dan op de F5 toets, dan flikkert het scherm enkele seconden en met een beetje geluk gaat hijdan naar lang proberen aan. Als hij eenmaal aan is, zijn er geen problemen. Bij het aansluiten op een externe monitor zijn er geen problemen.
Iemand een oplossing?

Hallo

"Iemand een oplossing? "

Vermoedelijk slechts een slecht kontakt .... (losgekomen connector)

Indien je een beetje handig bent , controleer de bedrading van de "backlight" invertor.

De betrokken connectoren eens of meerdere malen in/uitpluggen is soms al genoeg om deze zuiver te maken.

Deze invertor zit meestal onderaan in het t.f.t. scherm van de laptop ingebouwd.

Of ... laat dit uitvoeren door iemand met de nodige ervaring.

Indien dit toestel nog onder garantie valt , deze uiteraard claimen. <-- je vermeld geen ouderdom.

Peter

@ VDK_P

Ja sorry. Laptop zal ongeveer 2,5 jaar oud zijn. Zit geen garantie meer op.
Zelf ben ik niet heel handig daarmee, maar kan het natuurlijk altijd eens proberen. Hoe kan ik onderaan het TFT scherm komen dan?

Greetz.

Hallo

De front bezzel v/h t.f.t. scherm dient te worden verwijderd. (kader rond het scherm)

Meestal enkele kruiskop schroefjes die je moet verwijderen , het kader zelf is dan nog in elkaar geklikt .

De weerhaakjes dien je stuk voor stuk te lossen , waarna je het frontje kunt verwijderen.

De invertor zit meeestal t.h.v. de scharnieren.

Het eenvoudigste werken is d.m.v. :

http://cgi.benl.ebay.be/Case-Open-P...825507?pt=PDA_Accessories&hash=item4157cb73e3

Zo maak je geen krassen/nutteloze schade en kun je deze weerhakjes snel losklikken.

"Zelf ben ik niet heel handig daarmee" .... wees voorzichtig , laat dit desnoods uitvoeren door ieen kennis met ervaring , er bestaat uiteraard een reeele kans op meer schade.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan