PackardBell Easynote formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
233
Hallo allemaal,

ik wil graag mijn Packard Bell Easynote formatteren. Hij is al een jaar of 5 oud, er staat windows XP op. Hij werkt in principe nog prima maar C: zit vol met virussen en ik wil eigenlijk gewoon even met een schone (en snellere) lei beginnen.
Ik heb geen CD of DVD waarmee ik hem kan formatteren en ik weet niet meer hoe het moet. Volgens mij heb ik het wel al een keer gedaan. Ik meen me te herinneren dat ik via een bepaalde sneltoets tijdens het opstarten in een soort van recovery menu kwam. Weet iemand hier iets vanaf?

Alvast bedankt!

Groetjes
Georgette
 
Hoi!

Was dat tijdens de opstart niet F11?
daar dan kiezen voor terugzetten naar fabrieksinstellingen
oid
 
Ik heb inderdaad de gebruiksaanwijzing al een paar jaar niet meer. Op de onderkant zit wel een sticker met het serialnumber van de windowsversie. F10 werkte niet en ik heb al veel combinaties geprobeerd. Iemand anders misschien nog een andere toets die ik kan proberen? Er zijn teveel toetsencombinaties mogelijk om ze allemaal te proberen.
Alvast bedankt!
 
Ja,uuuuuhhhhh
Je kan de gebruikshandleiding downloaden van hun website.
 
ik had het over f11.direct bij opstarten of na je PB scherm.
wat geeft f8 bij u?
 
Bij F11 gebeurt er overigens niets en bij F8 kom ik in een scherm waar ik kan kiezen voor opstarten in veilige modus ed. Er staan daar ook nog wat andere dingen, maar niet iets dat wijst op een recovery. Er staat wel iets van 'teruggaan naar stuurprogramma's' en als ik daarvoor kies kan ik kiezen uit windows XP en iets als 'herstel'. Dat leek me een logische keuze dus ik klikte erop (heb al een backup uiteraard) maar dan gaat er een wit streepje bovenin mijn scherm knipperen en voor de rest is het zwart. Er gebeurt dan verder niets =(
Ik heb nog op de website gekeken maar deze EasyNote S4 is zo uit de mode dat er niets meer over te vinden is. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, ik zou er erg mee geholpen zijn!
 
Levert alt+f11(f8) iets bij je op tijdens opstart?
staat er iets van Packerd bell bij start-alle programma's?
 
Ik heb inmiddels bijna alle F toetsen geprpbeerd in combinatie met Alt en Cntrl, zonder resultaat.

In het menu start staat wel een balkje PackardBell. Daarin staat staat een gebruikshandleiding, maar die opent niet meer, er gebeurt dan niets. Er is ook een SmartRestoren maar dan krijg ik een programmatje waarmee ik de programma opnieuw kan installeren die met de computer mee waren geleverd (zoals Adobe, CD brander, proefversie van Norton) en wat hardware die ik kan installeren. Bovendien krijg ik de melding dat ik CD1 erin moet stoppen als ik daar iets probeer te doen, en ik weet 99% zeker dat ik nooit een CD bij deze laptop heb gekregen, ik bewaar die dingen altijd netjes.

Zou je misschien toch een Recovery Cd moeten kopen? Ik heb de laptop hard nodig voor school dus dat zou ik er best voor over hebben. Het gekke is alleen dat ik meen me te herinneren dat ik deze laptop een keer heb geformateerd zonder cd o.i.d...
 
Ik kom er ff niet uit nu.
Wat een mogelijk oplossing voor je zou kunnen zijn is een xp cd lenen van iemand(wel dezelfde versie)en dan met je eige code een instal doen.Let wel; alle voorgeinstalleerde progjes ben je dan kwijt.Je zult dan ook de drivers van site PB moeten halen.
 
Waarom begin je niet eerst met de EasyNote S4 'op te schonen' ?

Te beginnen met bijvoorbeeld : Schijfopruiming , CCleaner etc.

Hier staan er nog wel een paar : http://www.filehippo.com/
 
Dat kan ik ook wel proberen inderdaad. Het lijkt er niet op dat het nog gaat lukken dus daarmee ga ik wel eerst beginnen. Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan