Packerbell TK81 recovery en branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexandra72

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Ik heb een systeemrecovery gedaan van de laptop van mijn neefje, dit is een Packerd bell easynote tk81. Nou was ik van mening dat hij bij aanschaf wel een recovery cd had gemaakt, maar nee dus.
Nu is het probleem dat de laptop na de recovery niet meer door wil starten (voorbereiden voor eerst gebruik) en daarna loopt zegt hij...De installatie is niet voltooid. Start de installatie opnieuw als Windows op deze computer wilt instaleren.....
Kan iemand mij hier mee helpen?
Zijn broertje heeft dezelfde laptop, daar heb ik geprobeerd om daarvan een recovery cd te branden, maar hier lukt het branden niet dan zegt hij constant dat ik er een lege cd in moet plaatsen, die er uiteraard wel inzit. (Al diverse merken geprobeerd).

Hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.

Hoe ver komt de computer nog zonder die cd? Met andere woorden wat gaat er precies fout waarvoor je een recovery uitgevoerd hebt?

Laatst bewerkt:
bij het opstarten zegt hij eerst.... De computer op eerste gebruik voorbereiden... daarna zegt hij..... De installatie is niet voltooid. Start de installatie opnieuw als Windows op deze computer wilt installeren.... Als ik dan op ok druk begint alles weer van voren af aan
@Pete
Sorry ik las je vraag verkeerd, ik heb een recovery uitgevoerd omdat mijn zus last had van een zeus virus, dit moest ze verwijderen anders werd ze afgesloten van Ziggo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, maar dat begrijp ik dan.

Bij die recovery is daarbij de harde schijf wel geformateerd? En nu je schrijft over een virus, weet je zeker dat dat wel goed weg is? Vaak kun en moet je daarvoor ook een recovery downloaden. En deze dan vervolgens op cd/dvd branden. De laatste stap is dan vaak dat je van die cd/dvd de computer opstart, en dan pas helemaal dat virus verwijderd. Aangezien deze eventueel in de opstartsector kan zitten. Uit ervaring ken ik die recovery cd's wel, als dat niet goed gaat dan zit er vaak iets nog niet helemaal goed qua herstel van een virus.

Dit virus heb je dat bij een bedrijf laten verwijderen of heb je dat zelf gedaan?

Bij controle bij Ziggo of zij deze brief zelf hadden gestuurd zeiden ze dat zij het virus hadden, maar konden niet zien in welke computer. Vandaar we alle computers (3 stuks) schoon hebben gemaakt doormiddel van recovery. We hebben dit dus zelf gedaan. Kan de computer (met F2) wel in de bios krijgen, maar heb daar heb ik nog niks gedaan voor het geval ik het alleen maar erger maak. Heb inmiddels ook al met Packerbell gebeld, die raden uiteraard de systeemrecovery schijven aan, met kosten van € 65,- . Heb nog maar even gewacht met bestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan