Packerd Bell ellende

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLspecial

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Een vriend van mij zijn Packerd Bell pc (ja ik weet het, dat zijn %^&% dingen) is al voor de 2e x gecrasht en voor de 2e maal is na een aantal testjes gebleken dat het weer het moederbord is. Deze x helaas geen garantie meer en omdat alleen het opsturen al meer kost als een nieuw moederbord hebben we besloten om een nieuw moederbord + geheugen erin te zetten.

Nu van het weekend dat moederbord geplaatst en opstarten doet hij weer tot na het bios scherm. Alle hardware wordt goed gevonden door bios, maar dan krijg je het opstart keuze menu van windows waarin je kan kiezen voor veilige modus, herstel punt enz. Standaard staat hij op "normaal opstarten", maar het vreemde is dat je de keuze niet kan veranderen omdat het toetsenbord niet werkt. Na het aflopen van de countdown start windows op in "normale" modus en loopt gelijk vast met zwart scherm en knipperende cursor links bovenin het scherm. Het is een USB toetsenbord, maar heb het ook geprobeerd met een verloopje eraan naar PS2 en dan werkt hij ook niet. USB staat geactiveerd in bios!

De HD is nog goed, want die hebben we in een andere pc gezet om de belangrijke bestanden te kopieren. Daarna geprobeerd om de pc te herstellen via de herstel floppy, en de rescue partitie op de HD maar helaas. Het vreemde is dat bij het gebruik van de rescue floppy er op een gegeven moment om een "herstel" cd wordt gevraagd, die wij niet hebben omdat er een rescue partitie op de HD staat. Helaas kan hij die op de 1 of andere manier niet bereiken heb ik het idee.

Helaas had ik later op de dag verder niks tot mijn beschikking, geen bootable windows cd's, bootdisks, andere pc + internet.

Zou het kunnen dat die rescue disk helemaal niet kan werken omdat het een ander moederbord is of omdat windows beschadigd is tijdens de crash. Of zou er iets mis kunnen zijn met het toestenbord door de crash.

Uiteraard kan ik volgende week terug, en dan de boel formatteren en er opnieuw een "andere" windows XP opzetten, maar de eigenaar wil graag met de legale versie blijven werken als dat even kan. Daarbij als ik een andere windows XP versie instaleer heb ik dan grote kans op problemen met drivers voor videokaart, toetsenbord, ethernetkaart, muis, monitor??

Oke, ik weet het, tis een lang verhaal en veel vragen, maar ik hoop dat jullie even met mij mee kunnen denken voordat ik weer terug ga :)

Laatst bewerkt:
Je Master cd zal inderdaad niet meer werken, dit omdat je HD getattoeerd is met de gegevens van de aanwezige hardware in je PACKARD HELL

Wil je nu vanaf de master cd gaan installeren kloppen de hardware gegevens niet met de tattoe gegevens.

Draai FDISK, en verwijder alle partities.
Maak nu een nieuwe partitie aan, en formateer deze.

Zorg nu voor een gewone cd van windows(dus niet de master cd), en installeren maar.
Daarna zal je nog wel moeten zoeken naar de passende drivers voor je hardware.

Greetz Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan