Pad naar bestand in Voettekst

• Onderwerp starter Onderwerp starter miles
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

miles

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Hallo,

Ik werk met Word2003 en nu wil ik in de voettekst van een document het pad zetten van de locatie van het bestand. Maar wanneer ik dan het document verplaats dan blijft het pad in de voettekst naar de oude locatie verwijzen.

Weet iemand hoe ik dit toch zo kan krijgen dat deze automatisch veranderd als het bestand verplaatst wordt?

Gr. Miles

Zie bijlage. :)
Als ik het zo doe, verandert de bestandslocatie in de kop-/voettekst als het document verplaatst wordt.
Dit is Word 2000, maar het zal in Word 2003 toch niet veel anders zijn.

Guus.

Laatst bewerkt:
bij mij staat daar alleen de optie FILENAME bij,
Verder niks. Dat is de enige autotekst-fragment.

Is wel raar want ik heb Nederlandse versie.

word 2003 heeft dezelfde benaming.
Maar dan zie ik het niet verschijnen op de pagina.
Ik klik het aan maar dan word het niet getoond.

Geplaatst door puppie
Ik klik het aan maar dan word het niet getoond.
Misschien moet je het bestand daarvoor eerst opslaan. Anders is er geen bestandslokatie en dus ook geen pad. :)

Guus.

Staat er nog alleen maar filename.
Heb wel zoiets gevonden met een omweg, maar dan wijzigt de locatie niet als ik het bestand verplaats.

Ik had het opgeslagen maar dan moet je het ook nog afsluiten.
Dan weer openen en nogmaals activeren en dan werkt het.

bedankt.:D

dit komt er dan te staan D:\download\wim test.doc

ja, maar als ik het verplaatst wordt het pad niet gewijzigd...

Geplaatst door puppie
dit komt er dan te staan D:\download\wim test.doc
Maar het gaat er dus om dat wanneer je wim test.doc nu bijvoorbeeld naar Mijn documenten verplaatst en je het document dan weer in Word opent, die nieuwe lokatie in de kop-/voettekst staat.

Guus.

maar dat doetie dus niet. Oude locatie blijft dus staan...

Ja dat klopt als je het ergens anders neerzet dan gaat dat niet mee in de kop of voettekst.
Ook niet als je het opgeslagen hebt en opnieuw opent.

Nee, ik ben het ook aan het uitproberen naar aanleiding van jouw vraag.
Dus ik zie het nu voor het eerst.
Ik had mij er niet zo mee bezig gehouden.;)

Geplaatst door puppie
Nee, ik ben het ook aan het uitproberen naar aanleiding van jouw vraag.
Dus ik zie het nu voor het eerst.
Ik had mij er niet zo mee bezig gehouden.;)
Zie bijlage. :)
Zo zou het moeten gaan.

Guus.

Laatst bewerkt:
Zou je me dan kunnen vertellen hoe je dit stap voor stap doet?

Geplaatst door miles
Zou je me dan kunnen vertellen hoe je dit stap voor stap doet?
Ik ga in het menu Beeld naar Koptekst en voettekst.
Als de werkbalk Koptekst en voettekst verschijnt, klik ik onder AutoTekst-fragment invoegen op Bestandsnaam en pad, zoals je in de bijlage bij mijn eerste bericht ziet.
Vervolgens sluit ik de werkbalk en sla het bestand op. Op dat moment is alleen de bestandsnaam nog maar zichtbaar in de kop- of voettekst.
Maar wanneer ik het bestand opnieuw open is de volledige bestandslokatie zichtbaar.
Als ik het bestand vervolgens sluit, verplaats en weer open, staat de nieuwe bestandslokatie in de kop- of voettekst.

Guus.

Maar bij Autotekst invoegen staat bij mij alleen maar FILENAME.
Waar kan ik al die andere dan vinden?

Geplaatst door miles
Hallo,

Ik werk met Word2003 en nu wil ik in de voettekst van een document het pad zetten van de locatie van het bestand. Maar wanneer ik dan het document verplaats dan blijft het pad in de voettekst naar de oude locatie verwijzen.

Weet iemand hoe ik dit toch zo kan krijgen dat deze automatisch veranderd als het bestand verplaatst wordt?

Gr. Miles
Hoi Miles, :D

Het probleem hier is dat het veld niet geupdate wordt na het verplaatsen van het document.

Het veld kun je even snel updaten door even voor afdrukvoorbeeld te kiezen en dan weer terug.

Als je wilt dat het document altijd update wanneer deze geopend wordt dan moet je een opstartmacro schrijven welke het updaten voor jou uitvoerd.

See Yah! :thumb:

Geplaatst door joost verdaasdo
Als je wilt dat het document altijd update wanneer deze geopend wordt dan moet je een opstartmacro schrijven welke het updaten voor jou uitvoerd.
Of weer naar Word 2000 teruggaan. :D

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan