Pad snelkoppeling stand-by?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Na flink zoeken heb ik gevonden dat het pad naar het afsluiten van het systeem in XP Pro het volgende is:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\TSSHUTDN.EXE 0 /DELAY:0 /POWERDOWN

Dat heb ik gekoppeld aan een toetsje (ik weet niet hoe die kleine extra functietoesten heten) op mijn toetsenbord en dat werkt prima.
Dat is al heel wat, maar nu wil ik ook graag het pad weten naar stand-by.

Deze vraag heb ik vorig jaar ook gesteld, de oplossing was perfect.

Toen had ik echter XP Home, nu heb ik Pro en helaas werkt dit pad niet in XP Pro.

Er is vast wel weer iemand die hier het verlossende antwoord op heeft, hoop ik :-)

Pandora

Tsja, ik heb m'n best gedaan en alle

instructies gevolgd, voor zover dat ging.
Er komt namelijk als ik shutdown.exe wil uitvoeren een dos-schermpje razendsnel voorbij geflitst dat meteen weer weg is....
Via een omweg heb ik wel al die parameters in een dos-schermpje kunnen bekijken maar daar wordt ook geen parameter voor stand-by opgegeven.
Ik ga nog eens wat shutdown freeware tooltjes zoeken, misschien dat het daarmee lukt.
Maar in feite moet het commando toch gewoon ergens in m'n systeem opgeslagen zitten? Anders zou ik de pc toch niet op stand-by kunnen zetten?

Pandora

Ik lees net een korte voor bv. een snelkopp. afsluiten op het bureaublad ,, Shutdown.exe -s -t x " waarbij x staat voor de gewenste vertraging (0 is gelijk uit).

Wat ik ervan begrijp, is dat je een snelkoppeling moet maken naar shutdown.exe. In die snelkoppeling plaats je dan de switch achter shutdown.exe.

Voor stand-by is dat:
-s

En voor de slaapstand is dat:
-h

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan