Pad wijzigen bij downloaden/opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvpttn

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Hoi forumfriends;
Ik heb windows XP home opnieuw geínstalleerd, maar als ik nu iets wil downloaden/opslaan vanaf het internet, gaat hij niet direct naar de map waar ik het wil opslaan. Is het mogelijk om het pad te veranderen, en zo ja, hoe doe ik dat.
Groetjes, Jan.:)

Welke browser gebruik of bedoel je niet vanaf het internet downloaden?

ja, dat pad zal je dan toch moeten aanpassen in de browser dat je gebruikt en zeer waarschijnlijk is dat IE7 ofwel firefox...

Inderdaad, Internet Explorer 7. Maar hoe en waar pas ik dat aan?:confused:

na enig googlen las ik dit:

When you do a download, you get a dialog box that shows you the
current default folder. You can accept it as it is, or change it to
something else. If you change it, the new folder will become the
default in the future.

Dus als je in IE7 het dialoogvenster voorgeschoteld krijgt om een dl bestand op te slagen,
selecteer je gewoon de folder waar hij het moet opslagen, dit wordt dan de nieuwe standaardlocatie.

Mijn moraal: google is your friend :p

misschien heb ik ergens, bij het opnieuw installeren van windows, iets veranderd bij de systeeminstellingen ofzo, maar helaas, elke keer als ik opnieuw Internet Explorer open en iets wil opslaan gaat hij naar de vorige, niet gewenste folder...dus, wie het weet mag het zeggen ...:)

In dat geval vrees ik dat het enkel nog valt aan te passen via het register.

in het start menu kies je uitvoeren, en typ daar regedit in, druk daarna op ok of
de enter toets.

Voordat je iet gaat veranderen in het register, exporteer je best de sleutel die
je gaat bewerken. Dit doe je door File=>exporteer te kiezen nadat je naar
de gewenste sleutel hebt genavigeerd.

de sleuter HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\ Internet Explorer
bevat de entry die je zult moeten veranderen.

Zoek hier naar Download Directory, en verander de waarde in de gewenste map.
Hierna zou je probleem moeten opgelost zijn.

so far, so good. Ik heb de map download naar mijn eigen documenten geexporteerd, ik neem aan dat dat voor de veiligheid is? Ook heb ik even een systeemherstelpunt gemaakt...
Maar als ik de downloadmap open krijg ik 3 waarden/regels te zien waar ik niets van snap, en dus ook niet van weet wat waarin te wijzigen:

icoontje - (standaard) REG_SZ (geen waarde ingesteld)
icoontje - CheckExeSign... REG_SZ yes
icoontje RunInvalidSig REG_DWORD 0x00000000 (0)
:confused:

Is dit alles?

kun je ander het hele bestand hier eens in bijlage zetten. Dan kan ik het doornemen, en zeg ik je welke waarde van toepassing is :)

Het exprorteren van de registersleutel is inderdaad voor de veiligheid, en altijd een goede oefening voor wanneer je een bewerking
gaat doen in het register. Zo heb je altijd de sleutel zodat hij was voor de bewerking, en kun je hem eventueel terug aanpassen zoals
hij was.

Dit is omdat het register vele instellingen bevat die cruciaal zijn voor windows of andere programma's. Een zekere fout hier
kan dus voor veel onheil zorgen. (en soms een vliegende pc :p)

Laatst bewerkt:
hmm, ik kan hem niet in Wordpad openen, en ik heb word niet.

aan de naam te zien is het een afbeelding, en heb je die in een word document heb geplaats.
.. en ik heb word niet.

om een screenshot te nemen, gewoon print screen drukken, dan paint openen en plakken. die save je dan in png formaat
zodat het bestand niet te groot is ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb een printscreen in Wordpad gezet, maar dit wordt niet geupload...krijg een foutmelding. En in paint is het bestand te groot. Zal het morgen nog eens proberen, voor nu bedankt, ik ga ff afsluiten.
Groet, Jan.:(

Oeps, niet goed gelezen, heb nu een printscreen in PNG erbij gedaan, ben benieuwd. :)

Bijlagen

• printscreen 3 paint.PNG
    printscreen 3 paint.PNG
    49,7 KB · Weergaven: 75
dat is inderdaad niet veel :p

Kun je de volledige sleutel van Internet Explorer exporteren?

Dus navigeer naar deze sleutel, dan bestand->exporteren en dan op de gewenste locatie opslagen. het resulterende bestand is dan een .reg bestand die de volledige inhoud van de sleutel bevat. kun je dat bestand dan even hier posten :)

Laatst bewerkt:
Even een paar vraagjes over dat met sleutels en exporteren enzo...Klopt het dat wanneer ik een sleutel exporteer, hij een kopie maakt, ik dat gewoon kan opslaan waar ik maar wil, b.v. in mijn documenten, maar dat de (originele) gegevens ook gewoon in het register blijven staan? (Ik hoop het wel :D) Ik heb alles wat er onder internet explorer staat geexporteerd, maar als ik dat dan als bijlage wil meesturen krijg ik de melding ongeldig bestand.:(

Nou, genoeg voor vandaag voor mij, groetjes. Jan;)

gewoon dan even de bestandsnaam veranderen door er .txt achter te zetten, dan zou je hem als bijlage kunnen toevoegen ;)

Een sleutel exporteren betekend inderdaad dat hij gewoon een kopie maakt van de huidige gegevens. Het register wordt hierdoor niet aangepast.
Dit is trouwens de enige manier om een handeling in het register ongedaan te maken, indien je niet meer weet wat je verandert hebt.
Eens je een aanpassing doet in het register is het zo.

Laatst bewerkt:
Het wordt mij iets te gecompliceerd, ik ga eerst nog maar eens nalopen welke veranderingen ik heb doorgevoerd, toen ik windows opnieuw geïnstalleerd heb. Maar wel heeeel hartelijk bedankt voor je input!! :)
Vr. groet, Jan.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan