• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Paden tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
in "tabel 7" zit en foutje

hier is "8" en hij reageert op je filter. wel na het filteren een knop indrukken

Bijlagen

Of ?

Code:
Sub M_snb()
  sn = Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 5)

With CreateObject("scripting.dictionary")
    For j = 2 To UBound(sn)
      If InStr(.Item(sn(j, 3)), Format(sn(j, 1), "0000_") & sn(j, 4)) = 0 Then .Item(sn(j, 3)) = .Item(sn(j, 3)) & "|" & Format(sn(j, 1), "0000_") & sn(j, 4)
    Next

For Each it In .keys
      sp = Split(.Item(it), "|")
      For j = 1 To UBound(sp)
        .Item(it & "_" & Left(sp(j), 4)) = UBound(Filter(sp, Left(sp(j), 5))) + 1
      Next
    Next

For j = 2 To UBound(sn)
      sn(j, 5) = .Item(sn(j, 3) & Format(sn(j, 1), "_0000"))
    Next
  End With

Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 5) = sn
End Sub

Laatst bewerkt:
@ Sylvester,

Dank je wel nu kan ik zelfs per handeling kijken in hoeveel verschillende paden een mat gebruikt is.
Is het ook mogelijk om zonder het filter te gebruiken de code te laten tellen op de verschillende handelingen?
Je uitleg ga ik eens rustig voor zitten om echt te begrijpen wat er staat.
Nogmaals bedankt!!!

@ Snb, hartelijk dank dat je ook blijft helpen. Ik ben echt verbaasd dat er zoveel hulp is voor deze topic.

Natuurlijk ga ik ook kijken wat je code precies doet.

Laatst bewerkt:
Sylvester, hartelijk dank. Mijn vraag is meer dan beantwoord. Ik wil de topic sluiten maar weet niet of jij al klaar bent met iedere keer een aanvulling.
Nogmaals dank. Ik kom hier echt ver mee.

ron, sluit maar af hoor.
als iemand nog iets leuks heeft te melden kan dat toch wel.

bvb boven de tabel de sleultel_kolommen aangeven, om het geheel flexibeler te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan