BernieBear
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 dec 2011
Hallo alleskunners,
Ik zoek iets heel simpels volgens mij, maar het werkt maar niet. Situatie: Ik heb een bestand geopend vanuit bijvoorbeeld map x:\orders . Deze map kan echter verschillen, omdat de server meerdere pathnames geeft, afhankelijk van hoe iemand is ingelogd.
Het te bewerken (via macro) bestand kan dus via drie paden geopend zijn:
X:\orders
X:\stp\orders (X:STP is gelijk aan P, maar afhankelijk van hoe de gebruiker is ingelogd geldt de ene of het andere meer afgeschermde gedeelte)
P:\orders
Nu wil ik graag dat het pad onthouden wordt van het reeds geopende bestand, zodat ik daarna via mijn macro de padnaam weer kan gebruiken op het nieuwe bestand op te slaan. Ik ben zo begonnen (zie hieronder), maar het werkt niet. Ik krijg de melding 'object vereist'.
Kunnen jullie mij helpen met de code?
Dankjewel alvast! :d
Ik zoek iets heel simpels volgens mij, maar het werkt maar niet. Situatie: Ik heb een bestand geopend vanuit bijvoorbeeld map x:\orders . Deze map kan echter verschillen, omdat de server meerdere pathnames geeft, afhankelijk van hoe iemand is ingelogd.
Het te bewerken (via macro) bestand kan dus via drie paden geopend zijn:
X:\orders
X:\stp\orders (X:STP is gelijk aan P, maar afhankelijk van hoe de gebruiker is ingelogd geldt de ene of het andere meer afgeschermde gedeelte)
P:\orders
Nu wil ik graag dat het pad onthouden wordt van het reeds geopende bestand, zodat ik daarna via mijn macro de padnaam weer kan gebruiken op het nieuwe bestand op te slaan. Ik ben zo begonnen (zie hieronder), maar het werkt niet. Ik krijg de melding 'object vereist'.
Code:
Dim relativePath As String
Set relativePath = ThisWorkbook.Path (Dwz het pad van het dan geopende werkbook; hierdoor weet ik welke van de drie mappen het om gaat)
Windows("Back order.xlsm").Activate (waar dan al eerder in de macro wat bewerkingen zijn uitgevoerd, daarom wil ik deze graag opslaan)
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
relativePath & "\" Range("$A$4") & ".xlsm", FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
Kunnen jullie mij helpen met de code?
Dankjewel alvast! :d
Laatst bewerkt door een moderator: