Page file

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
In de XP weetjes lees ik dat het beter is om bij het afsluiten van de PC het page file te wissen. "dit voor extra veiligheid"
Wat staat daar dan in?
Frabans

Alvast een opzetje, heb er verder geen verstand en doe dit dus ook nooit:

PAGEFILE LEGEN BIJ AFSLUITEN PC :

Wilt u dat de pagefile wordt geleegd bij het afsluiten van de computer, dan moet u in het register de sleutel [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ Control\Session Manager\Memory Management] de waarde ClearPageFileAtShutdown (DWORD) aanmaken en de waarde 1 geven. Het nadeel is echter dat XP een stuk langzamer afsluit, doe dit dus alleen als het uit veiligheidsoverwegingen echt nodig is.

http://www.schoonepc.nl/instal/instel3.html

Mogelijk dat anderen je precies kunnen vertellen of het echt nuttig is.

Bij de XP weetjes van deze site staat dat het aan te raden is. (het is veiliger??) Ook staat er hoe je het moet doen, maar ik begrijp niet waarom en wat daar staat.
Wat heeft het met de veiligheidsoverwegingen te maken?

Het wist de restanten data, die nog in je virtuele geheugen(pagefile) staan geschreven.
Men zou daaruit nog informatie kunnen halen.

Ik heb het eens ingestelt, maar merkte idd, zoals eerder aangegeven, een redelijke vertraging bij het afsluiten.
Zowel bij WinXP als bij Win2000.

Uit veiligheidsoverweging bedoelen ze, als er belangrijke data met de pc wordt verwerkt wat niet door andere gebruikt/gelezen mag worden.
Denk maar bijvoorbeeld aan vertrouwelijke info.
Deze tweak kan je dus als extra veiligheid toepassen.

Ik denk niet, dat je dit op je huis tuin en keuken pc nodig hebt.;)

Laatst bewerkt:
ok DAT IS DUIDELIJK. Ga ik dus niks aan veranderen.
Bedankt Crash.
frabans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan