page id en sql id?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffeh

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2010
Berichten
8
Ja, ik weet dat de titel vaag is en ik weet ook niet precies hoe ik dit zou moeten uitleggen..
maar ik heb hier iets en het idee is dat mensen zich registreren op een website, en dan staan ze in de MySQl database (ook met een ID)
en als ze dan op een pagina komen kunnen ze kiezen uit geregistreerde dingen, en als ze daarop klikken dan komen ze op een pagina, die pagina zou het ID moeten herkennen die op de vorige pagina is aangewezen en dan automatisch uit de database de andere instellingen moeten herkennen zoals de port enzo...
ik hoop dat jullie het een beetje snappen... ^^

ik weet dat het vaag is maar kunnen jullie mij a.u.b. helpen?

m.v.g. Jeff.. ^^
 
Je wilt een ID doorgeven van pagina naar pagina, dat kun je op twee manieren doen. Als je wilt dat users er mee kunnen knoeien en er naar kunnen bookmarken, dan kun je gebruik maken van $_GET, dan zet je de id in de url van de pagina.

Bijvoorbeeld dit:
Code:
www.mijnpagina.nl/eenpagina.php?id=1

Als je dat doet kun je in PHP het id uitlezen door het op te vragen; het verschijnt in de array $_GET met als key 'id' en als waarde in dit geval 1.

Als je niet wilt dat users er mee knoeien moet je het opslaan in hun sessie, dat kun je doen door session_start() aan te roepen en een nieuwe key aan te maken in de array $_SESSION; als je vervolg pagina ook een aanroep naar session_start() doet zal die array gevuld worden met alles wat je er ingestopt hebt in voorgaande pagina's.
 
het $_GET idee

Ja, dat $_GET idee was ook ongeveer wat ik me voorstelde,

bijvoorbeeld: mijnpagina.nl/index.php?id=1

en dat hij uit de database het ID #1 uitzoekt en dan in de html code

<p>*iets*<a>nnog iets</a>port=(dat hij hier de port invult die bij hetzelde staat geregisreerd als het ID)

Ik hoop dat jullie het begrijpen.. want ik niet echt, zouden jullie mij hier verder mee kunnen helpen? want ik zit echt heel veel met dit te expirimenteren en het lukt niet echt.. :p

m.v.g. Jeff.. ^^
 
Meer dan wat je zegt is het niet...

Als je pagina er zo uit ziet:
mijnpagina.nl/index.php?id=1

Dan kun je in je PHP code dit doen:
PHP:
$id = $_GET['id'];

En dan heb je de id... dan kun je vervolgens die gebruiken om je query uit te voeren.
 
Oké.. (sorry.. ;$)

Oké,
alsnog begrijp ik het niet helemaal, zou je er misschien neer kunnen zetten wat de code dan zou zijn want
in dit gedoe ben ik echt een leeghoofd.. ;$
HTML enzo gaat nog wel maar dit is echt lastig.. :p

want in mijn database staat het zo:

naam db
- ding waar alles in staat van de geregistreerde
- Id. Port, IP ETC...

en ik moet dat ID krijgen en dan de port en IP toepassen in de pagina.. ^^

alvast bedankt..

-Jeff.. ^^
 
Laatst bewerkt:
I know but...

Ja hallo, jij moet het leren :p

Hoe heb je de data in de database gekregen? Je zou bekend moeten zijn met de mysql_query functie, zoek even uit hoe SELECT queries werken en hoe je data ophaalt en je bent klaar om te gaan.

Voorbeelden kun je hier vinden:
http://nl2.php.net/manual/en/function.mysql-query.php
http://nl2.php.net/manual/en/function.mysql-fetch-assoc.php

Ja, dat weet ik maar ik ben ook maar een jongen niet ouder dan 16.. :p
en ik wil ermee leren werken,

het idee zit al een tijdje in mijn hoofd en voor zover heb ik het kunnen krijgen, maar ik heb echt hulp nodig want anders kom ik niet echt verder en heeft het geen zin om om hulp te vragen...

Please help me :)

-Jeff.. ^^
 
wat heb je nu precies dan? Alleen pagina's met html of ook al php die een verbinding maakt met je database etc?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan