Page layout is kapot en niet naar default te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

elbaliko

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2023
Hallo allemaal,

Zoals je in de titel al kunt lezen is mijn layout een beetje kapot gegaan. Ik weet niet hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, maar in ieder geval kan ik het niet naar de standaard instellingen terugzetten. Ik heb een mac en heb via finder de 'normal.dotm' file verwijderd wat moet resulteren tot het resetten van de layout, maar helaas zonder enige succes. Zoals je in de screenshot kunt zien is er bij elke pagina geen ruimte tussen de tekst en pagina en behoudt de pagina niet aan zijn standaard hoogte die hij normaal gesproken zou moeten houden.

Ik ben inmiddels 7 uur verder met het uitvogelen van dit probleem. Zelf kom ik er helaas niet uit. De programma her-installeren heeft ook geen nut, omdat hij dan de oude instellingen aanhoudt.

Is er iemand die hier toevallig ervaring mee heeft en weet hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Screenshot 2023-01-15 at 00.02.27.png

Ik weet niet wat je denkt dat wij zien, maar ik zie niks…. En klooien met (of verwijderen van) de normal.dot(m) zal je probleem nooit oplossen, want daar zit het probleem ook niet: die wordt namelijk aangeroepen als je een nieuw document maakt. Daar ga je dan vervolgens wat mee doen, maar de normal.dot wordt daarna nooit meer aangeroepen. (Niet helemaal waar, maar dat maakt voor jouw vraag niet uit).

Je hebt, vermoed ik, dus een nieuw document aangemaakt, hebt daarin wat gedaan en dat is per abuis niet naar wens gegaan, en nu wil je dat terugdraaien. Zie ik het zo goed? Vermoedelijk heb je wat in de Koptekst zitten rommelen, waardoor daar teveel witte regels staan. Maar dat is dus niet uit jouw plaatje te halen. Zou ik het document moeten zien, en niet een plaatje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan