PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA nlvddmkmm.sys BSOD Nvidia Crash.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computer12

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2013
Hallo, ik krijg laatste tijd maar rare BSOD's.

Het gaat namelijk om deze error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. En de driver die erbij stond is nlvddmkmm.sys. Dat blijkt dus een nvidia driver te zijn.

Ik heb helemaal geen idee hoe dit kan, mijn drivers zijn helemaal geupdated. Ook heb ik deze GPU pas rond een half jaar.

PC Specs

i3-4130 @ 3.4 Ghz
8 GB RAM (2X4 GB)
MSI GeForce GTX 750 Ti.
Gigabyte h81m-hd3 moederbord.
Windows 10.

Enig idee what hier aan de hand is?

En het is geen grafische failure, want als ik GTA V aan het spelen ben dan merk ik geen texture failure.

Ook zijn de temperaturen redelijk normaal,

Ik heb hier echt dringend hulp bij nodig.

Mvg,
Computer12

Ga in het configuratiescherm naar de grafische adapter en om precies te zijn naar de eigenschappen ervan en klik op 'vorig stuurprogramma'.

Ik vind het nergens in NVIDIA configuratiescherm,

Ook vind ik het niet in configuratiescherm op windows.

Binnen 1,5 minuut reageer je dat je het niet kunt vinden? Je had er best even een minuutje langer naar mogen zoeken...........

Windows configuratiescherm,
apparaatbeheer,
beeldschermadapters,
rechtse klik erop (op de videokaart),
eigenschappen,
stuurprogramma en dan......
zie bericht 2.

Laatst bewerkt:
En hoe kan ik weten of dit werkt? De ener-laatste BSOD die ik kreeg is 1 week geleden, en 30 minuten geleden had ik er weer eentje gekregen. En ik had het net toevallig gedaan wat je zei

Laatst bewerkt:
Waarom vraag je om hulp op de Helpmij? Ik neem aan om geholpen te worden? Als er dan een poging wordt gedaan om je te helpen en je vraagt hoe je kunt weten of dat gaat werken, dan tja......................

Nee, de garantie kan ik je niet geven, maar als het niets oplost dan download en installeer je simpelweg weer het huidige stuurprogamma.

Laatst bewerkt:
En als het niet werkt, dan heb je hier nog een hele legbatterij aan mogelijkheden om uit te proberen.

Hoi hoi

Mocht je in aangeboden hulp twijfelen, je kan altijd ook zelf proberen oplossing hieruit uitpeuteren ?? :( ==> KLIK HIER

Zie omtrent deze driver veelal TDR videoplayback failures in combi met win 10 voorbij komen.
Ook voor deze geldt, herinstal de nieuwste drivers eens en kijk of dat helpt, of zoals gast0225 al aangaf ga terug naar de voorlaatste drivers.

Ik heb eens gedaan wat gast0225 zei, en dan heb ik weer de nvidia updates geinstalleerd (Als je de nvidia updates installeert, dan installeren ze zich automatisch opnieuw)

Die updates had je dus ff niet moeten installeren. Eerst wachten of het probleem over is.

je sluit zelf je grafische kaart uit maar dat kan het heel goed zijn hoor.

met mijn oude grafische kaart kon ik alles zonder problemen spelen, tot GTA V

Daar heb ik ook geen foute textures ofzo. Maar wel BSOD af en toe (wekelijks).

En met nieuwe grafische kaart was het opgelost.

@hans013

Hoe kan het mijn grafische kaart zijn? Die is pas nieuw. (Rond een half jaar oud)

driver / softwareprobleem, dat zegt niets over de kwaliteit van de kaart.

Hallo mensen,

Even een kleine update.

Gisteren was het een totale ramp. Ik moest een Nvidia GeForce experience update uitvoeren. Die ging opzich goed, toen hij klaar was ging Nvidia de drivers uitzichzelf updaten. Ik had niks in de gaten dat hij deed updaten en had maar mijn PC uitgezet. Een uurtje laten wilde ik gamen. De monitor ging niet aan, ik heb de kabels gecheckt en niks deed het. Ik had nog ergens een VGA kabel liggen en heb die gebruikt. Het beeld ging weer aan, maar alleen super groot was alles (Leek wel 600p ofzo xD).

Hoe dan ook, ik probeerde de nvidia drivers weer opnieuw te installeren. Dat lukte niet, maar weer in de achtergrond gingen de nvidia drivers zich weer herinstalleren. PC opnieuw opgestart en alles werkte weer.

Sinds ik deze post heb gemaakt heb ik geen BSOD meer gekregen. Waarschijnlijk was er toch iets mis met de drivers.

Ik heb flink die week gegamed. Geen FPS drops, geen texture glitches. Geen problemen.

Ik hoop dat mijn probleem is opgelost...

Dat zou mooi zijn, zou je dan de status van je vraag willen aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan