Page_fault_in_nonpaged_area

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreeLancer

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Ik heb all een tijdje last van Blue screens of death (gewoon blauwe scherme dan)
het geeft vaak aan op een Page_Default_area of dergelijke, als ik herstart kan dit zich zeker 4 keer op een rij doorgaan, waarna hij vanzelf meteen bij de gebruikers reboot, of vasthangt

en nu ben ik tot een punt gekomen waarbij ik even op de computer kan, en hij zich erna ophangt 0_O

weet iemand misschien hier de oorzaak van?
alvast bedankt

bedankt, ik zal t eve checke ;)
ik moet er miss ook even bijzetten dat ik ook nog mijn pc leeg heb gehaalt en de fout zich nog steeds voordoet.

Zou het geheugen maar eens testen voor de zekerheid met memtest heb een vermoeden dat daar een probleem zit defect misschien

Leesvoer

Laatst bewerkt:
geen van de bovenstaande oplossingen hebben mijn probleem verholpen

maar het enige probleem wat ik nu heb is dat mijn pc zich vast hangt na 5min ongeveer op de pc te zijn

SJJ zei:
Zou het geheugen maar eens testen voor de zekerheid met memtest heb een vermoeden dat daar een probleem zit defect misschien

Leesvoer

Lijkt mij een geheugen probleem vermoedelijk defect, heb je bovenstaande advies nog opgevolgd en het interne-geheugen getest.

Kan met memtest86

Tja

ik heb weer eve toegang tot internet
ontopic: Ik heb zelfs de hardeschijf verwisselt. en nu heb ik steeds meer problemen,
tijdens poging van schijf leeggooien zegt hij dat hij een bestand mist > Inf.setupd.exe dacht ik of iets in die vorm,
ik denk dan ook niet dat het aan het geheugen ligt. maar misschien zelf aan het moederbord
ik heb nu een Asrock K7VT2
verder >512 MB DDRAM geheugen, Geforce 5200fx
met een 80GB maxtron harde schijf <(die wat ik heb vervangen, de oude was een seagate 80GB)

Vind het een beetje onduidelijk waar je mee bezig bent.
Harde schijf uitwisselen terwijl je niets getest hebt zo blijf je bezig, je moet systematisch te werk gaan en niet van alles uit gaan wisselen terwijl het misschien niet eens nodig is.

Ik geef je de volgende raad eerst je geheugen testen en daarna je harde schijf er zijn genoeg programma's waar dat mee kan zoals hier eerder aangeraden.
Geheugen testen met memtest

Diagnostic Software (SeaTools) kun je downloaden bij seagate

Als je de raad niet opvolg kan het zijn dat je complete pc hebt vernieuwd terwijl dat niet nodig is.

ja kopt, ik heb idd niet duidelijk gereageert over de oplossingen, maar simpel omdat ik steeds meer problemen krijg en ik niet de kans krijg om nu zelfs op een of andere manier windows in te komen..

Je kunt alles testen met diagnose opstart disk dus heb je windows niet voor nodig.

Ik heb zelf ook veel last van BSOD's. Heb pas mijn computer geupgrade naar wat beters en nu heb ik bij het spelen van spellen blauwe schermen. Soms pas na een uur, maar vaak al na 5 minuten of na een bepaald laadscherm ofzo. Eerst dacht ik dat mijn computer te warm werd maar hij is koel van binnen en de CPU en GPU temp is OK. Mijn computer is nu een week oud en mijn specs zijn:

ASUS P5VD2-VM SE mobo
Intel Core 2 Duo E6600 CPU (2,4 GHz)
2GB DDR2 RAM (Kensington)
ASUS GeForce EN8600GT 256MB GDDR3 RAM
Realtek onboard sound
Maxtor 160GB HD(S-ATA)
Windows XP SP2

Iemand zei me dat deze BSOD's vaker voorkomen bij 8-serie NVidia kaarten. Hij zei ook dat het lag aan de voltages van de CPU. Op mijn vorige PC had ik dit niet maar toen had ik wel de 8600GT al.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan