Page_fault_in_nonpaged_area

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan_Kol

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Besturingssysteem
Linux Mint en af en toe Windows 10
Office versie
LibreOffice 7.3.7.2
Het lijkt wel in de lucht te zitten, stop-fouten bij Windows installaties, want wat kan hier aan de hand zijn?

Bij het (her-)installeren van Windows XP (incl SP2) krijg ik op een gegeven moment het scherm met de voorwaarden en moet dan voor acceptatie op F8 drukken. Daarna gebeurt iets vreemds want de (SATA!) schijf waarop Windows eerder stond wordt niet meer gezien door de Windows installatie CD. Wel wordt deze HDD bij het opstarten van de computer gezien als IDE THIRD MASTER. De mogelijkheden waar ik uit zou moeten kunnen kiezen werken geen van alle.

Met allerlei hulpmiddelen geprobeerd hier iets aan te doen.
Eerst maar eens met Acronis Disk Director 10 grondig gewist en toen een nieuwe primaire NTFS-partitie gemaakt > geen resultaat;
Met Partition Magic de partitie die Acronis had gemaakt verwijderd en nieuwe primaire partitie gemaakt en NTFS geformateerd > geen resultaat;
Met een Western Digital tool “ge-low-level-formatteerd” en vervolgens met Partition Magic nieuwe primaire partitie gemaakt en NTFS geformateerd > geen resultaat.

Dooralle hulpprogramma’s wordt de gewenste opstartschijf dus duidelijk gezien en herkend als een 40GB (netto 37GB) WDC-schijf met één partitie èn NTFS geformateerd.

Tijdens het voorbereiden van de XP installatie gebeurt dan dit:

geenhdd1rh9.jpg

gevolgd door dit, welke keuze ik ook maak:

bsod1az8.jpg

Is mijn Windows CD wellicht de schuldige of moet ik maar een nieuwe HDD aanschaffen en inbouwen die "echt IDE" is of zoals ze het tegenwoordig noemen PATA? Een onderdelenleverancier hier in Meppel deelde mij een keer mede dat SATA niet altijd even stabiel en werkzaam is..... Hij bouwt voor zijn zakelijke klanten nog altijd met IDE-schijven omdat hij die betrouwbaarder vindt

Aan de computer zelf is niets veranderd; ik heb in de loop van de tijd dezelfde Windows er een keer of vier opnieuw opgezet.

Jan

Oeps, die afbeeldingen lijken zichzelf te vergroten, wel duidelijk. Alleen voor mij wel een vervelend gedoe dit probleem.

Hoi !

Dat Sata-schijven minder betrouwbaar zouden zijn is nonsens.

Dat je XP daarop makkelijker installeert is een feit.

Kijk even in je bios of er een instelling is waardoor de Sata-HDD als IDE gezien wordt.

Zo niet: XP-CD slipstreamen met de sata-drivers, of sata-drivers op een floppy zetten en op F6 trommelen bij het begin van de installatie.

Greetz,

Harry.

Hoe oud is dit systeem?

Als het een redelijk nieuw systeem (1 a 1,5 jaar) is dan heb je geen SATA-drivers nodig.
Is hij wat ouder dan zul je inderdaad even SATA-drivers moeten gebruiken op de manier(en) zoals Harry aangeeft.

Als oplossing heb ik gekozen om een IDE schijf in de PC te zetten en nu werkt XP installeren het wel.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan