pagefile.sys en hiberfile.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hoi,

Ik heb de pagefile.sys en hiberfile.sys aagepast naar waarde 1 in mijn register (http://www.schoonepc.nl/vista/schijfopruiming_schijfdefragmentatie.html) . En daardoor startte mijn pc niet door nadat ik inlogd ben. Het scherm blijft heel erg lang (meer dan 5 min) op mijn achtergrond staan. Ik heb het de pagefile en hiberfile.sys (correcte naam?) nu teruggezet naar 0, maar het duurt nog steeds erg lang.

Ook heb ik nu 'normaal opstarten' aangevinkt via uitvoeren: msconfig.
Dit kan ik wel benaderen via ctrl alt delete, kom ik namelijk nog in taskmanager.

Laatst bewerkt:
Waar heb je het over?
Waarde 1 en waarde 0, waar heb je dat aangepast?
Afblijven in het register, die dien je aan te passen op de daarvoor geëigende plaatsen.

De pagefile is je wisselbestand en de hibernation file je backup voor je slaapstand..

Systeemherstel in veilige modes al gedaan?

Laatst bewerkt:
In het register. Ze namen tezamen 3,5 gig in beslag.
De pc waarmee ik werk heeft 1024 mb werkgeheugen, dus vond het niet nodig dat pagefile.sys werd ingeschakeld.

Waar heb je het over?
Waarde 1 en waarde 0, waar heb je dat aangepast?
Afblijven in het register, die dien je aan te passen op de daarvoor geëigende plaatsen.

De pagefile is je wisselbestand en de hibernation file je backup voor je slaapstand..

Systeemherstel in veilige modes al gedaan?

Energie beheer en wisselbestandsbeheer.

Ok zal systeemherstel proberen uit te voeren.
Ik weet wel dat mijn pc heel erg traag geworden is.

Waarom geeft schoonepc.nl aan dat dit gewoon kan?:shocked: Best een gerenommeerde site op helpmij toch?

Lees nergens dat je dat in het register moet doen, overigens gaat het daar over Vista, voor XP zijn er ook pages.

Ook het wisselbestand op 0 zetten is geen goed plan, vanaf 1,5 gig. geen probleem, nu zou ik hem op 500mb zetten en deze sleutel aanpassen.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory\\DisablePagingExecutive

Die op 1 zetten als dat nog niet zo was.

Ik raak echt niet in veilige modus

HP pc
F12 = setup
F9 = bootable device instellen

Laatst bewerkt:
Het is F5 of F8 voor het opstartmenu van XP, net na het biosopstartscreen.

in winxp heb ik ook systeemherstel uitgevoerd. Helaas zegt hij telkens dat hij incompleet hersteld is.

De pc blijft traag...

Tja, dan wordt het lastig, wel voldoende ruimte op de schijven waar systeemherstel op aan staat?
Overigens is dat alleen van belang voor de systeemschijf, maar daar heb je nu niets aan.

Je zou deze werkwijze nog kunnen volgen, niet die van Microsoft gebruiken, dan kun je nog beter een herstelinstallatie overwegen.

Nee er is niet voldoende ruimte,
Ik zou dus de pagefile wel aan willen zetten, maar dan op een andere schijf. Maar ik weet nite hoe dat moet.

Heb slechts 150 mb over en pagefile is 1.5 gig

Die pagefile is nu niet even van belang, als je onvoldoende ruimte hebt op een schijf werkt systeemherstel niet en windows wordt ook zo traag als jeweetwel, zoals nu.

Indien je in mapopties alles zo hebt staan dat je alles kunt zien staan die pagefile.sys en hibernation misschien nog gewoon op de C:, wis die dan.

Probeer eerst in veilige modus de boel op te schonen met Ccleaner, kijk of je ook wat weg kunt zetten op een andere schijf en probeer nogmaals systeemherstel, of gebruik die tip van mij om het bestand systeem uit een restorepoint terug te zetten.

Ok,

Ik heb nu weer 3 gig op mijn harde schijf van de 38 gig in totaal
In regedit heb ik alles weer teruggezet zoals het was beide values op 0.

Hibernate is ook ingeschakeld via configuratiescherm energiebeheer.
In configscherm systeem / geavanceerd heb ik minimaal 768 max 1536 gezet.

Nu ga ik weer systeemherstel proberen.

En dat werkte!

Pfff. Nu nog dat hele grote softwarepakket installeren. Wat een gedoe om een beetje vrije ruimte te krijgen.

Bedankt wederom:thumb:

Als je slapstand toch niet gebruikt kun je die rustig uitzetten en bij 1gig. intern geheugen is een wisselbestand met een vaste waarde van 500mb voldoende, voordeel, het wisselbestand kan niet fragmenteren.

Wel de sleutel in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory\\DisablePagingExecutive op 1 zetten of deze daar aanmaken.

Als je slapstand toch niet gebruikt kun je die rustig uitzetten en bij 1gig. intern geheugen is een wisselbestand met een vaste waarde van 500mb voldoende, voordeel, het wisselbestand kan niet fragmenteren.

Wel de sleutel in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory\\DisablePagingExecutive op 1 zetten of deze daar aanmaken.

Als ik deze op waarde 1 zet, schakel ik hibernate functie uit?
Deze stond namelijk gewoon op 0 voordat dit alles begon.

Het wisselbestand moet ik dan op 500 MB zetten?
Initieel size (MB) : 500?
Maximum size (MB): 500?

Hibernate is voor de slaapstand, die heeft verder niets met het wisselbestand ( die pagefile.sys op de C: schijf ) te maken, die registersleutel is er om te voorkomen dat windows traag wisselbestand gebruikt terwijl er nog voldoende intern geheugen is om te gebruiken.

Min en max op 500 zetten, de knop instellen gebruiken en die sleutel maken of aanpassen.

Die hibernate of slaapstand kun je in energiebeheer aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan