Pagina 1 & 2 met verschillende watermerken in Word.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dicarlos

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Hopelijk hier iemand met Word kennis die me uit de brand kan helpen.
Ik probeer in een Word bestand op pagina 1 een watermerk te krijgen, en vervolgens op de pagina's daarna een ander watermerk. Nu kwam ik deze beschrijving tegen:

http://www.xcomputers.nl/pctip/microsof ... agina.html

Als ik het precies zo doe zoals uitgelegd, en ik verwijder het watermerk op de tweede pagina, dan blijft het watermerk wat als eerste ingevoerd is (pagina 2) niet achter maar deze is ook weg.
Werk trouwens met office 2010.
Het invoeren van de sectie-einden heeft dus niet het resultaat bij mij als in het voorbeeld.

Kortom, hoe krijg je op 2 pagina's twee verschillende watermerken :)

Je linkje is een beetje verminkt, dus ik kan die pagina niet controleren, maar de techniek die ze daar uitleggen is vermoedelijk deze: zet sowieso je watermerk in de koptekst, want anders wordt hij niet herhaald. Je hoeft geen sectie einde te gebruiken, waar dat vandaan komt weet ik niet. Wél moet je in de koptekst aangeven dat de eerste pagina afwijkend is van de andere pagina's (selectievakje). Je krijgt dan a.h.w. 2 verschillende koptekst secties zodra je de 2e pagina hebt aangemaakt (<Ctrl>+<Enter> is het snelst). In de 2e koptekst sectie zet je dan het tweede plaatje, en in de eerste sectie (<Koptekst eerste pagina>) zet je het eerste plaatje. Verder hoef je niks te doen.

Allereerst dank voor de reactie. Hier is nogmaals het linkje, maar nu wel de juiste: http://www.xcomputers.nl/pctip/microsoft-office-2007/watermerken-op-meerdere-pagina.html

Als ik het op jou manier doe loop ik tegen dezelfde fout aan. Ik kan wel op pagina 1 een watermerk invoeren en de eerste pagina afwijkend maken, vervolgens een pagina toevoegen (die ook dat watermerk dan krijgt). Als ik hier dan op de tweede pagina een nieuw watermerk invoeg dan overschrijft hij ook het watermerk op de eerste pagina. Hij 'legt' hem er dus niet overheen.

Iemand nog meer suggesties?

Het doel wat ik wil bereiken is trouwens een lay-out voor brieven. De eerste pagina bevat een layout met bedrijfsgegevens en de pagina's erna moeten alleen nog een logo en kleuren bevatten.
Dus als iemand hier een andere oplossing voor heeft hoor ik het ook graag.

Als ik nog een antwoord mag geven: ik begin te vermoeden dat je niet de meest logische optie gebruikt (plaatjes of tekstvakken) maar een officieel watermerk. En hoe handig dat ook lijkt: dat is het niet, want je kunt maar één watermerk in een document zetten. En als je die weghaalt, heb je dus niks meer. De handleiding, (en ook mijn eerdere tip) gebruikt die dan ook niet, maar in plaats daarvan objecten zoals tekstvakken of afbeeldingen. Met een tekstvak werkt het prima. Plaatjes gaan ook maar dan moet je nog wat extra instelllingen aanpassen om ze achter de tekst te houden zodat de tekst leesbaar blijft.

Bijlagen

Heb het nu via afbeelding gedaan, dan krijg ik inderdaad wel de twee verschillende achtergronden. Qua tekstverwerking maakt deze oplossing het echter niet makkelijker. Bij het toevoegen van een pagina zal je de afbeelding namelijk opnieuw moeten toevoegen.
Weet je zeker dat het toevoegen van meerdere watermerken niet mogelijk is?

Ja. Maar mijn oplossing is prima, maakt geen gebruik van afbeeldingen en de tekst is dus gewoon te bewerken. De vraag is dus: waarom gebruik je een veel lastigere oplossing? Waar je dan ook nog eens niet tevreden mee bent?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan