Pagina afmeting klopt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lautje33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2016
Ik heb een poosje geleden ongemerkt de afmeting van mijn word pagina veranderd. Ik krijg de normale afmeting niet meer terug. Ik heb al bij instellingen, pagina afmeting, pagina indeling etc. gekeken. Zelfs nadat ik Office heb verwijderd en weer opnieuw heb geïnstalleerd, is de pagina afmeting nog steeds niet goed. Hierbij komt dat wanneer ik begin met typen, hij helemaal bovenaan de pagina begint. Er is dus geen lege strook meer aan de bovenkant zoals dat normaal gesproken het geval is. Weet iemand hoe ik de normale pagina afmeting weer terug kan krijgen?

word.png

Welkom bij HelpMij!

Hierbij komt dat wanneer ik begin met typen, hij helemaal bovenaan de pagina begint.
Heb je zo'n document wel eens afgedrukt? Dan had je gezien dat er niks aan de hand is. Je hebt, ongetwijfeld per ongeluk, want je bent de eerste niet, de marges verborgen. Resultaat daarvan is een (hele prettige, vind ik, ik gebruik hem altijd) weergave waarbij je dus geen onder en bovenmarges meer ziet maar alleen het nuttig gebruikte werkgebied. Is in het begin een beetje wennen, maar als je daar doorheen komt, zul je merken dat je veel meer overzicht hebt op je tekst. En daar gaat het m.i. toch om als je aan het tekstverwerken bent!
Neemt niet weg dat ik op dit gebied doorgaans een roepende in de woestijn ben, en mensen bijzonder gehecht zijn aan de 5 cm (meeste marges zijn 2,5 cm) weggegooide witruimte op het scherm. Gelukkig kun je het net zo makkelijk uitzetten als je het hebt aangezet: plaats de cursor nét boven de pagina (of tussen 2 pagina's) (muiscursor verandert en Word geeft aan wat het doet) en dubbelklik. Je standaard paginaindeling is weer terug. Met een dubbelklik op dezelfde plek kun je de nuttige ruimte uiteraard weer instellen.

Hartelijk bedankt! Ik ben u erg dankbaar. Ik werd er, in tegenstelling tot u, helemaal niet goed van.
Voor mijn studie gebruik ik nog weleens wat afbeeldingen die ik tot in de puntjes van de pagina laat
doorlopen als eigengemaakt voorblad. Dan is het niet zo handig afmeten. ;-)

Nogmaals: dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan