Pagina altijd van server halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ecd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ecd

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
Ik wil voorkomen dat bij bezoekers van een site een pagina uit de lokale cache van de pc wordt gehaald maar altijd vanaf de server wordt gehaald of direct na het opvragen wordt vervest.
weet iemand of dit mogelijk is?

HTML:
Code:
<META HTTP-EQUIV="CACHE-CONTROL" CONTENT="NO-CACHE">
PHP:
PHP:
header('Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate');
header('Cache-Control: post-check=0, pre-check=0', false);
header('Pragma: no-cache');

Jpeetje, goed manier en script maar volgens mij is het ook afhankelijk vd instellingen bij de bezoeker, als daar staat aangeven in de Explorer dat hij niet altijd de pagina moet refreshen dan werkt dat script pas na een tweede refresh of ping aan de pagina.

Geplaatst door jjw
volgens mij is het ook afhankelijk vd instellingen bij de bezoeker, als daar staat aangeven in de Explorer dat hij niet altijd de pagina moet refreshen dan werkt dat script pas na een tweede refresh of ping aan de pagina.
Zoals je aan de scripts kunt zien, hangt de wijze van interpreteren volledig af van de cliënt (de bezoeker). Nou gaan de populairste browsers van het moment (IE, FF) vrij soepel om met het naleven van de headers die zij toegestuurd krijgen, maar een 100% gegarandeerde superoplossing bestaat niet. Een browser als Lynx prompt de gebruiker bijv. met de vraag of je die pagina niet wil cachen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan