pagina automatisch geminimaliseerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
(Win XP)
Als ik op een website ga en dan een link aanklik die verwijst naar een nieuw venster, wordt het geopend venster automatisch geminimaliseerd. Dus ik moet steeds op de taakbalk beneden gaan, rechtse muisknop en dan maximaliseren selecteren.
Er moet ergens een instelling zijn, alleen vind ik deze niet.

iemand een idee?
Dank

Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)

Als ik in het snelmenu klik op 'in nieuw venster openen' dan opent hij wel benden op de taakbalk het adres en naam van de website en als ik erop klik dan verschijnt de pagina ook helemaal niet, ik moet echt erop klikken met rechtse muis en maximaliseren selecteren.

ik voeg een afbeeldinkje erbij.
(website 'stationsinfo staat ingedrukt maar je ziet nog steeds de 'helpmijsite'...

Goed lezen wat er staat...sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden.

maar ik kan die venster niet bereiken, ik moet erop klikken met rechtse muis, linkse muis heeft geen effect.

Bijlagen

• vensterprob.jpg
    vensterprob.jpg
    75,4 KB · Weergaven: 71
op de afbeelding zie je dat ik onderaan een andere website heb aangeklikt maar deze niet verschijnt.

alleen met rechtse muisknop en dan maximaliseren selecteren via het snelmenu. ik kan ook formaatwijzigen selecteren maar ik kan niet slepen omdat ik het venster gewoon niet zie.

en als ik beneden op die webpagina klik dan springt hij naar het midden van mijn scherm maar onzichtbaar en als ik er weer op klik dan gaat ie weer terug van het midden naar benden op de taakbalk waar ik op geklikt heb.

Uhm, raar verschijnsel, zet eens een vinkje bij "Vensters opnieuw gebruiken bij het activeren van snelkoppelingen" in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Geavanceerd," en klik OK.
Als laatste kan je misschien dit progje installeren. AutoSizer 1.4

Toch geen spyware mag ik hopen?

Het is verholpen, als ik meerdere websites geopend had tegelijkertijd dan groepeerd windows deze, ik heb toen in het snelmenu 'trapsgewijs' ingeschakeld waarbij alle vensters verschenen, toen jouw advies toegepast en klaar is keers.

Bedankt voor je hulp!
Mijn pc is spyware free! :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan