Pagina "dichtgooien" [HELP]

Status
Niet open voor verdere reacties.

boembery

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil is geen goede manier om iets voor elkaar te krijgen. Wij zijn geen codegenerator.
Toch zal ik je het principe uitleggen.

Je zet bovenaan je pagina een variable die je of true of false maakt. (open of dicht).
Je maakt de 2 opties aan, open en dicht.
Vervolgens zet je de beide stukjes code tussen een if statement,
oftewel if(je variable is true) print je stukje voor open, else print je stukje voor dicht.

Maar ik ben niet zo goed in php, Zou iemand gewoon hier een scriptje kunnen neergooien? :o , alvast bedanktt! :p

Diverse berichten verwijderd. Iemand plaatst niet een topic op een PC-hulp forum om iemand in te huren. Je helpt hier of je helpt niet.;)

Zo is er nu iemand anders die hier een scriptje wil plaatsen? :thumb: Alvast bedankt!!

dump je code maar, dan doe ik het wel gratis. Dat ben ik het forum nu wel verschuldigd(A)

bedankt, maar..

Eigenlijk heb ik het systeem nog niet maar als ik het systeem heb dan wil ik het zelf graag inbouwen dus zou je hier een (handleiding +) script kunnen zetten

Vriendelijk bedankt! :D

Bovenaan de pagina zet je:
PHP:
<?php 
//Is de shootbox open true=ja en false=nee?
$open = true;
Tenzij je niet steeds dat ding in de code wilt aanpassen, dat wordt gratis te veel werk.

PHP:
<?php
//Vervolgens zet je in de code waar het stukje html van open en niet open moet komen
if($open) { echo 'de html code die bij open hoort oftewel aleen de shootbox'; }
else { echo 'de html code die bij een dichte hoort, oftewel de laatste uit de shootbox en een berichtje van hij si dicht'; }?>

Je zult iemand moeten inhuren om de html code erbij te maken. Of om het uit een admin pagina te laten komen.

Als ik het systeem heb zal ik even de pagina hier zetten ;)

Ik krijg dit..

Parse error: syntax error, unexpected '?' in C:\xampp\htdocs\index.php on line 5

Ik doe het waarschijnlijk niet goed (niet denken dat ik jou de schuld geef :P)

Code:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Shout/reqeust pagina</TITLE>
</HEAD>
<BODY> 
<?php 
$open = true
<?php
//Vervolgens zet je in de code waar het stukje html van open en niet open moet komen
else { echo 'de html code die bij een dichte hoort, oftewel de laatste uit de shootbox en een berichtje van hij si dicht'; }?>
</BODY>
</HTML>

Foutmelding:
Parse error: syntax error, unexpected '?' in C:\xampp\htdocs\index.PHP on line 11

De php wordt niet afgesloten, waarschijnlijk was ik dat vergeten.
Het volgende lijkt me handiger, hoef je niet in de code te zoeken om het te veranderen.
Code:
<?php
$open = true;
?>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Hier vul je de titel van je pagina in.</TITLE>
</HEAD>
<BODY> 
<?php 
</BODY>
</HTML>

Laatst bewerkt:
Ik krijg nog steeds een foutmelding:

Parse error: syntax error, unexpected T_IF in C:\xampp\htdocs\index.PHP on line 10

Dat is deze regel:

Een punt komma vergeten. Had het aangepast in het bericht hierboven

Zou je ook een simpel scriptje kunnen maken met 2 radiobuttoms en een buttom, dan zou je me heel dankbaar zijn zoiets als dit:

() Open shoutlijn
() Sluit shoutlijn

[Verzend]

Ach waarom ook niet:
Code:
<?php 
$open = $_POST["aanuit"];
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Ding</title>
</head>
<body>
<p>Je ding om te veranderen: 
<form action="<?php echo $PHP_SELF;?>" method="post">
<input type="radio" name="aanuit" value="true" />Shoutbox aan<br />
<input type="radio" name="aanuit" value="false" />Shoutbox uit<br />
<br />
<input type="submit" value="Verzenden" />
</form>
</p>
<?php 
</body>
</html>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan