pagina dmv link includen

Status
Niet open voor verdere reacties.

webmasterbob

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de text van mijn webiste snel door te kunnen sturen. Nu werk ik al met includen maar er schijnt een manier te zijn dat je dat in je link kunt weergeven. misschien is dit een voorbeeld: http://lifestyle.nl.msn.com/home/eetbare-mooimakertjes?img=1.
in iedergeval wil ik dus dat ik maar 1 php pagina heb waarin ik allemaal txt bestandjes met text doorlink...
Kan dit?

Greetzz

Ja hoor, zoiets:

test.php
PHP:
<?php

echo file_get_contents($_GET['file']);

?>

Dan kan je nu bijvoorbeeld deze URL's maken:
  • test.php?file=een_textbestand.txt
  • test.php?file=bestanden/iets.txt

Noot echter wel dat je eerst moet checken of er een GET is gegeven (isset() oid), of het bestand wel bestaat (file_exists()) en of het bestand wel gelezen mag worden - anders kan men immers zelfs de broncode van je php bestand lezen via test.php?file=test.php.

:thumb:

die code die je liet zien moet die in mijn navigatie staan?

ik snap m nog niet denk ik.... :s

toch bedankt!

Nee, het was een op zichzelf staand bestandje. Als je een server hebt kan je het natuurlijk gewoon eens proberen.

Dat staat toch in de post?...

Anyway, download eens Bekijk bijlage voorbeeld.zip en unzip het in je root van je server (de map is dus 'voorbeeld'). Dan ga je naar je browser en navigeer je naar de map 'voorbeeld/test.php'. Als het goed is staat er iets van een error.

Maak dan van je url eens dit:
*locatie server*/voorbeeld/test.php?file=textbestanden/vooorbeeld.txt

Als het goed is komt er dan in je browser inhoud van voorbeeld.txt te staan. Hetzelfde kan je doen voor moar.txt.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan