Pagina einde dynamisch maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Walter K

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2010
Berichten
3
Hallo allemaal,

Op een school voor visueel beperkten ben ik werkzaam als docent. Voor school ben ik bezig om een database te bouwen in Access waarin ik al onze administratieve taken automatiseer. Bij het rapport voor de leerlingen loop ik tegen een probleem aan.

In het Access rapport voor het leerlingen rapport staan in de detailselectie allemaal subrapporten. Een subrapport is gelijk aan een schoolvak. Dus Economie heeft zijn eigen subrapport en zo ook Aardrijkskunde enz. enz. Kortom voor elk vak dat wij aanbieden op school staat een subrapport opgenomen in de detailselectie.

Omdat niet elke leerling alle vakken volgt, heb ik deze subrapporten een voorwaardelijke weergave meegegeven. Als er bij die leerling geen data bij een vak wordt geregistreerd, wordt het vak dus ook niet op het rapport weergegeven.

Het probleem zit hem erin dat bij de print van het leerling rapport, sommige vakken over twee pagina's wordt weergegeven.

Ik heb geprobeerd om een zip bestand van de database bij te voegen, maar ik krijg deze niet kleiner dan 450kb. Origineel is deze 160mb, na comprimeren en herstel, blijft dan nog 17mb over. Daarom heb ik maar een screenprint van het probleem bijgevoegd.

Wat ik graag zou willen is dat elke pagina maar 3 vakken weergeeft of dat Access standaard een subrapport niet afbreekt bij een pagina einde, maar op een nieuwe pagina begint.

De functies bij elkaar houden, per pagina en/of kolom hebben me tot nu toe nog niet kunnen helpen. :(

Kan iemand mij vertellen of meedenken hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Walter
 

Bijlagen

  • Rapport Access.jpg
    Rapport Access.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 90
Je kunt tussen de subrapporten een Paginascheiding plaatsen. Daarmee forceer je dat na elke 3 subrapporten altijd een nieuwe pagina begint. Dit houdt dan uiteraard geen rekening met verborgen subrapporten...
 
Hoi OctaFisch,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb eerder gewerkt met onvoorwaardelijke pagina eindes, maar dat geeft soms hele lege A4 tjes in het rapport.

Het zou al fijn zijn als de subrapporten niet worden afgebroken, want dan sluiten de velden netjes aan en krijg je geen overloop.

Een nieuw rapport maken heb ik al geprobeerd. Het heeft jammer genoeg hetzelfde resultaat tot gevolg. Ondertussen houd ik me van harte aanbevolen voor verdere suggesties.

Bedankt voor je hulp,
Walter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan