pagina einde loopt mee

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jamez
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamez

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
hoi,

bij het maken van een document heb ik aan het einde van de 1e pagina een sectie einde toegevoegd (met volgende pagina) zodat ik een ander koptekst kan maken.
Dit heb ik gedaan, werkt prima, laat ze niet aan elkaar linken. Maar als ik begin te typen aan het einde van deze pagina verschuift het pagina-einde streepje mee, met het gevolg dat dezelfde koptekst als de 1e pagina wordt overgenomen, vrij irritant

iemand een suggestie?

bvd

Tja, het klinkt logisch............. heb je het alineateken geactiveerd? Ik vermoed namelijk dat je VOOR het sectie einde aan het typen bent (en blijft) en dan kun je typen tot je een ons weegt, de kotpekst gaat dan idd. mee. Je zal fysiek even moeten kijken of je ook feitelijk NA het ingevoegde sectie einde aan het typen bent.

Een ander verhaal is de koptekst op pagina 2. Je zal daar feitelijk moeten aangeven dat 'ie "niet dezelfde moet zijn als de vorige". Da's, gezien vanaf het woord "Sluiten", het 4e icoontje van rechts op de werkbalk van kop/voettekst.

Het verschil tussen de 2 kopteksten heb ik idd aangebracht. Maar begrijp ik het correct dat je niet voor het paginaeinde streepje kunt typen/ enteren zonder dat deze verschuift?

mvrgr
Jamez

Klopt, heb je het alineateken aangezet en gekeken wat er gebeurt als je typt?

Hoi,

Sorry dat ik het zeg, maar de oplossing om op de eerste pagina een afwijkende koptekst te plaatsen t.o.v. de volgende, door een sectie-einde te plaatsen is FOUT.
Nu moet je er voortdurend op letten, dat je op de eerste pagina niet 'doortypt' zoals aangegeven.

Haal het sectie-einde weg
Kies menu Bestand > Pagina-instelling; tabblad Indeling en zet een vinkje bij 'Eerste pagina afwijkend'

hallo,

dit is idd wat ik zoek, werkt prima! allen bedankt!!

Dan kun je deze vraag dus op opgelost zetten ;)

Valijn, woorden als goed en fout zijn redelijk trikkie..........

Het plaatsen van een afwijkende kop / voettekst op een eerste pagina, zoals Jamez in eerste instantie aangaf, is namelijk niet fout. In de situatie van Jamez in DIT document is het minder noodzakelijk, maar fout is het sowieso nooit.
Wat te denken van een 1e pagina met slechts een afwijkende koptekst, maar WEL een identieke voettekst...............................?

ja, dat heb ik uiteindelijk gedaan, werkt prima!
allen erg bedankt

groeten
jamez

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan