• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pagina einde niet te verschuiven

Status
Niet open voor verdere reacties.

semmie

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Ik heb een bestand van meerdere pagina's groot.
Als ik bij pagina-einde voorbeeld een pagina-einde verschuif blijft er een zacht pagina-einde staan op de oorspronkelijke plaats terwijl er een harde verschijnt op de gewenste plaats. Het lukt me niet om die zachte te verwijderen. Hoe kom ik daar vanaf??

Ik heb een bestand van meerdere pagina's groot.
Als ik bij pagina-einde voorbeeld een pagina-einde verschuif blijft er een zacht pagina-einde staan op de oorspronkelijke plaats terwijl er een harde verschijnt op de gewenste plaats. Het lukt me niet om die zachte te verwijderen. Hoe kom ik daar vanaf??

Al eens getracht om in het nenu op beeld en daarna terug op normaal te klikken : menubalk>beeld>normaal

sleep met de muis over de zachte pagina-einde en als je hem dan selecteert kun je hem in de harde pagina-einde trekken.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijgevoegd een voorbeeld bestand. Het lukt hierbij niet om de zachte pagina-einde (rij 43) te verplaatsen/laten vervallen zodat de overgang van pagina 1 naar 2 bij rij 54 komt te liggen. Niet met slepen en ook niet met beeldwisseling tussen normaal en pagina-einde.
Aangezien het probleem zich in een vrij groot en ingewikkeld bestand voordoet ben ik op zoek naar een oplossing ipv opnieuw te beginnen.

Bijlagen

Hallo , begin eens met je pagina instellingen te wijzigen > bestand > pagina instellingen en wijzig daar naar believen . Ik heb verkleinen/vergroten op 73% staan en dan kom ik in de buurt van je vraag rij 54 .

groeten ,
Daniël

Bijlagen

Ja, maar dan wordt het lang puzzelen totdat de pagina-einde op de juiste plaats staat. Je moet toch gewoon het einde kunnen verschuiven naar de juiste plaats?
Bij een vast % zal het einde voor pag 1 juist staan maar voor pag 2 weer niet.

Ja, maar dan wordt het lang puzzelen totdat de pagina-einde op de juiste plaats staat. Je moet toch gewoon het einde kunnen verschuiven naar de juiste plaats?
Bij een vast % zal het einde voor pag 1 juist staan maar voor pag 2 weer niet.

Beste , je heeft een print waarde op , dat is die zachte lijn , jij wil die lijn buiten je opgegeven printwaarde ( grote blad ) en dit kan niet . Ik zal het vgl met mijn praktijk als ik een laadruimte heb van 10 m. kan ik ook geen lengtes vervoeren van 12 m zonder dat ze der buiten komen , ik kan wel een langere oplegger aankoppelen .
Je kan de opmaak voor je volgende bladeren ook op x % laten staan dan moet je wel een getal invullen bij aanpassen aan 1 bij ?? pagina's .

Groetjes ,

Daniël

Bij deze U printbereik aangepast zodat je op pagina 2 tot op de cel 108 kan .

Zou je niet opteren voor een VBA code
Private Sub CommandButton1_Click()
Select Case ActiveSheet.CodeName
Case Sheet1
Sheet1.PageSetup.PrintArea = "$A$1:$P$54"
Sheet1.PrintOut
Case Sheet2
Sheet1.PageSetup.PrintArea = "$A$55:$P$107"
Sheet1.PrintOut
End Select
End Sub

Dit is geen werkende code !!, enkel een voorbeeld hoe het kan , voor een werkende code stel eventueel een nieuwe vraag .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je moet toch gewoon het einde kunnen verschuiven naar de juiste plaats?

Begin eens met de marges te verkleinen. Via Bestand -> Paginainstelling -> tabblad marges kun je de marges verkleinen tot 0,5 links, rechts, boven en onder. Ook voor de kop- en voettekst, als je die niet gebruikt.

Daarna lukt het mij probleemloos om het pagina einde te verschuiven.

Opschuiven van de marges zorgt ervoor dat ik de zachte pagina-einde verschuift naar rij 52, maar ik kan hem nog steeds niet op rij 54 zetten.

Opschuiven van de marges zorgt ervoor dat ik de zachte pagina-einde verschuift naar rij 52, maar ik kan hem nog steeds niet op rij 54 zetten.

En waarom krijg ik hem dan op rij 54 ? Kijk eens in mijn voorbeeld bestandje . De oplossing staat hier te lezen enkel de persoon wil het niet begrijpen .

Met vriendelijke groeten ,

Daniël

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan