• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pagina-einde tussen groepen werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yasmin

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Beste Excellers,

Door te klikken op de knop Aanmaken in tabblad Dashboard (zie bijlage) wordt macro1 () crt+c gestart.
Het bronbestand wordt met dit macro gekopieerd, gesorteerd en gegroepeerd naar tabblad chauffeurslijsten.
De pagina-einde werkt niet goed tussen regel 13 en 14 op tabblad chauffeurslijsten.

Als ik deze handeling "handmatig" uitvoer via Gegevens-Subtotaal komt hier ook geen pagina einde.
Het probleem ontstaat volgens mij omdat er in kolom I niet overal een chauffeursnaam ingevuld is.

Kan iemand de macro zo aanpassen dat er wel een pagina-einde komt onder de lege cellen in kolom I?

Bij voorbaat dank!

Bijlagen

omdat je steeds alles over elkaar plakt blijven oude page breaks soms staan daarnaast loop je ook het risico dat als de chauffeurslijst de ene week korter is en dat er dan oude regels blijven staan.

Dus ik heb 2 regels toegevoegd die de oude inhoud weghaalt (maar de kopregels laat staan) en daarna alle pagebreaks reset. voordat nieuwe info wordt toegevoegd

naast die 2 extra regels doe je ook een heleboel onnodige opmaakhandelingen zoals elke keer de kolombreedtes opnieuw instellen. Dat is onnodig, als je opmaak klopt hoef je dat niet elke macrorun opnieuw te doen. Dat maakt de macro een heel stuk korter

Code:
Sub MaakChauffeurslijst()

On Error Resume Next
    With Sheets("Chauffeurslijsten")
[COLOR="#000080"]        .Cells(1).CurrentRegion.Offset(2).ClearContents
        .ResetAllPageBreaks
[/COLOR]        Sheets("Bronbestand").Cells.Copy .Cells(1)
        .Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Sort .[I2], , .[G2], , , .[H2], , xlYes
        Selection.Subtotal GroupBy:=9, Function:=xlCount, TotalList:=Array(9), Replace:=True, PageBreaks:=True, SummaryBelowData:=True
    End With

Columns("H:H").HorizontalAlignment = xlRight
    Columns("I:I").HorizontalAlignment = xlLeft

End Sub

Laatst bewerkt:
Beste roeljongman,

Ik heb de macro aangevuld met de 2 blauw gearceerde regels.
Echter ik krijg nog steeds geen pagina-einde na regel 13.

Ah, ok die had ik over het hoofd gezien, kennelijk werkt de groeperen met subtotaal functie niet met cellen zonder waarde.
Dat ligt ook we voor de hand want de subtotaal functie telt gevulde cellen in deze opstelling.
Dus ik zou een oplossing zoeken om de cellen zonder chauffeur een andere waarde te geven zodat ze wel gegroepeerd kunnen worden.

eventueel zou je met VBA na het sorteren wel een bepaalde waarde kunnen geven bijv "-Geen chauffeur-" maar beter is zorgen dat geen lege waarden meekomen in het bronbestand.

Beste roeljongman,

V.w.b. de lege cellen zit ik ook in die richting te denken.
Niet mee laten komen in bronbestand of met een macro vullen met een waarde.

Bedankt door de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan