pagina einde wordt niet afgedrukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Hallo,

Na het instellen van een kader rond een word-document wordt het kader onderaan niet afgedrukt omdat het blijkbaar buiten het afdrukgebied ligt.
Ik heb al gekeken bij "pagina marges" enz maar ik vind de oorzaak niet.

Kan je het Word bestand hier eens plaatsen. Werkt in dit geval wat makkelijker.

Dat kan ik moeilijk omdat het vertrouwelijke info is. Ik stel wel vast dat als ik een nieuw word-document open het dan met de paginarand wél goed gaat mààr van zodra ik er iets inplaats hoe klein ook loopt het mis. Dan verdwijnt de onderste paginarand en wordt hij ook bij "afdrukvoorbeeld" niet weergegeven.

klik op Randen en arcering (menu Opmaak).
Klik op het tabblad Paginarand en
klik vervolgens op Opties.
Klik onder Meten vanaf op Tekst.
Geef onder Pagina-indeling (menu Bestand) kleinere marges op dan de 2,5cm die standaard is ingesteld.

De oorzaak is, dat je w.s. met een inktjetprinter werkt.
Daar doet zich een vergelijkbaar probleem voor, als paginanummers in de voettekst maar 'half' worden afgedrukt.
Sommige printers zijn zodanig in te stellen dat hiervan geen last meer hebt maar succes voor Word-documenten is daarbij niet gegarandeerd, is mijn ervaring.

Laatst bewerkt:
Kan je dan wat gegevens plaatsen zoals, marges, paginarand maar ook koptekst en voettekstmarges die je gebruikt in dat document.

Na wat aanpassingen na jullie goeie raad is het me gelukt. Blijkbaar ligt het ook wel aan de printer en is het zoeken om tot een goed resultaat te komen. Bedankt voor de info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan