• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pagina einde

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo, ik heb bovenaan de pagina na de koptekst een einde pagina regel, zodat als je naar beneden scroll, de koptekst blijft staan, maar ik wil ni nog een 2e regel laten blijven staan. Hoe moet ik dat instellen?

Martin

Zet de cursor in de cel onder de rij die je zichtbaar wil houden.
Klik (en nu wordt het even lastig voor mij omdat ik thans Office 2007 heb en geen oudere versie) Klik op "beeld", "deelvenster blokkeren". Er verschijnt nu in zwarte horizontale lijn in beeld en als je scrolt blijven alle rijen in beeld die bóven die zwarte lijn staan.

Hoe de optie in Office 2000, 2003, XP heet, dat weet ik helaas niet meer uit mijn hoofd.

Iets van "titels blokkeren" in het menu beeld was het meen ik mij te herinneren.
Cursor in de cel onder de rij die je zichtbaar wil houden.
Zet je de cursor in kolom B, dan blijft tevens kolom A zichtbaar bij scrollen naar rechts.

Laatst bewerkt:
Selecteer de cel onder de rij die je wil blokkeren.
druk ALT-V en kies titels blokkeren.
Een zwarte lijn verschijnt nu onder de geblokkeerde rijen

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan