Pagina-groote wijzigen met includes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Probleem Includes

Ok, sorry voor deze onduidelijk uitleg maar het lukt me gewoon niet anders :(

Nou, ik heb hier een ontzettend leuk en aardige, lege, pagina genaamd articles.php ( voor nieuws dus)
Nu heb ik een script gebruikt zodat als ik articles.php?p=*numer* doe er een bepaalde pagina verschijnt die ik zelf kan aangeven, maar het werkt dus neit zo dat ie een nieuwe pagina opent, maar in plaats daarvan zet ie de pagina die ik heb aangegeven met ?p=*nummer* in de lege articles.php - daarom is articles.php dus ook leeg anders word het een zootje :) Ok, dit is allemaal de bedoel en is dus prima.

Te volgen tot nu toe?

Nou ok, hier is een foto van zo'n bepaalde pagina die ik dus als ?p=*nummer* gebruik

1.jpg

Zoals je ziet gebruik ik lagen om die pagina dus in articles.php te zetten, want ik weet geen andere manier, maar hier komt dus het probleem...

Als ik een pagina van groote wijzig beweegt de hele pagina mee met de nieuwe grootte... behalve de "?p=*nummer* pagina''
Als ik een ander browser dan Internet Explorer gebruik dan ziet het er zelfs heel erg vreemd uit:

2.jpg

Zoals je ziet zit de tekst niet meer goed onder het ( voorlopige ) logo. Terwijl als ik de pagina een beetje een ander vormpje geef, hij er dus wel goed onder zit, wat ik dus fout doe is het maken van de ''?p=*nummer* pagina" - dus, mijn vraag:

Iemand enig idee hoedat ik dit wél goed moet doen?

P.S. De articles.php pagina ziet er in Frontpage zo uit:

3.jpg

Deze werkt dus niet met lagen, maar met tabellen, dus ik denk dat ik de "?p=*nummer* pagina" ook met tabellen moet maken, maar hoe?

Laatst bewerkt:
Je wenst dus je content steeds te kunnen vervangen.
Hiertoe zul je wat meedere files aan moeten maken om het geheel te kunnen laten funktioneren.
Dit vergt wat denkwerk.

Een contentmanagment system wat onder php4 werkt is webmagazine.
Hierin wordt gebruik gemaakt van functions, die dan later in het script uitgevoerd kunnen worden.
Een voorbeeldsite heb ik hier staan:
http://members.lycos.nl/vazed/webmagazine/

Een ander compact script is van phpupdate:
http://www.php-update.co.uk/
er is een sql en flatfile versie.
Werkt onder php4 en php5.

Beide scripts hebben een admin gedeelte voor aanpassingen.

Een testsite mbv phpupdate tref je hier:
http://www.zeepoort.nl/phpupdate/

Op soortgelijke wijze als deze scripts zijn opgezet zou je ook een opzet voor je eigen site kunnen maken.

:cool:

:8-0: Is wel héél geavanceerd....

Het lukte me niet zoeits soortgelijks te doen met mijn website :confused:

Maar er moet toch wel een manier zijn waardoor de ''?p=" pagina ook meebeweegt bij het veranderen van de groote van de Internet-Explorer pagina?

Laatst bewerkt:
Het is me inmiddels gelukt de include te mee laten bewegen, het was gewoon even een kwestie van doorzetten en goed de code bestuderen ( en op de goede plaats neerzetten ^^ ), toch bedankt voor de hulp! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan