pagina in het midden weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbniels

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Ik ben een site met een achtergrond kleur aan het maken nu wil ik dat hij altijd in het midden van het scherm komt net zoals bij http://www.denieuwedokters.nl als je met je favorieten venter schuift blijft hij dus altijd in het midden staan
ik werk op een 22" wide screen en wil er dus zeker van zijn dat het op een 17" ook goed eruit ziet.

ik werk met Dreamweaver
vraag 2: ik wil ook
de tekst 2 spaties van de kant af hebben net als op bovenstaande pagina, dat lukt me ook niet.

wie kan me helpen

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Op de site die je geeft hebben ze dit na de <body> gezet
HTML:
<div align="center">
en voor </body> staat
HTML:
</div>

Op je tweede vraag is het antwoord dat je met CSS moet werken, het ligt eraan hoe jij je pagina's op hebt gebouwd maar je moet met het CSS-attribuut margin werken.

Op de site die je geeft hebben ze dit na de <body> gezet
HTML:
<div align="center">
en voor </body> staat
HTML:
</div>

Op je tweede vraag is het antwoord dat je met CSS moet werken, het ligt eraan hoe jij je pagina's op hebt gebouwd maar je moet met het CSS-attribuut margin werken.

dat heeft bij mij geen effect op de site van http://www.prostop.nl/?gclid=CKrn_vHP9IwCFReyEAodxDXibA
zie je hetzelfde concept
ik denk dat ik met table 's moet werken i.p.v. layers?

kan ik al me layers in een keer in een table/tabel plaatsen?
met tabellen werkt het dus wel

ik vind layers veel makkelijker dan tabellen en heb tabellen nog niet nodig gehad maar nu moet ik er toch mee aan de slag.
kan je je layers in een grote tabel zetten of moet je voor elk plaatje een appart vakje/colom maken?

Laatst bewerkt:
Layers?

Maar ik zie trouwens op de site die je nu geeft geen align=center na de body, dus ze zijn niet hetzelfde.

Layers?

Maar ik zie trouwens op de site die je nu geeft geen align=center na de body, dus ze zijn niet hetzelfde.

ja een layer
bij dreamweaver --> Inster --> Layout Objects --> Layer

hierin zet ik altijd mijn flash en mijn plaatjes en ook tekst.
of kan ik beter met tabellen gaan werken?

Geen idee, ik heb nooit met layers gewerkt... Alleen tabellen in het begin en tegenwoordig meer met CSS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan