pagina include/switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

markboots

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Ik ben nog niet zo bedreven met php, maar naar lang zoeken, weet ik nuhoe pagina's te includen met een switch-functie.

Ik kan nu bv vanaf het menu een pagina includen op de plek waar ik de switchfunctie heb neer gezet.

Nu mijn onkunde: een pagina die ik include bevat links naar andere pagina's die ik in dezelfde ruimte wil laten oproepen. Maar op welke manier roep ik die op? Kan dit ook met een switch, en waar plaats ik die dan?

Kun je het iets duidelijker uitleggen. Ik begrijp dat je met je include switch je verschillende pagina's wilt kunnen laden. De geinclude bestanden bevatten dan de inhoud per pagina.

In de geinclude pagina's zitten links en daar snap ik niet wat je wilt. Staan deze in een variabele of worden ze geechood? En waarom kun je zie niet laten zien? Waarom een switch daar?

Bij nader inzien wil je waarschijnlijk de geinclude pagina ook kunnen laten varieren van inhoud, klopt dat? Zo ja dan kan dat met een switch, deze kun je laten reageren op een variabele uit de adresregel (querystring) zoals je de nu bestaande switch ook regelt. Als je het met een lokale varialele wilt doen ($foobar) dan kan dat ook zolang deze maar VOOR het includen de juiste waarde bevat.

Kun je hier iets mee?

Simpele switch
PHP:
switch ($_GET['page']) {
  case "leden":
    include("leden.php");
  break;
  case "gastenboek":
    include("gastenboek.php");
  break;
  default:
    include("home.php");
  break;
}
Deze werkt via een link die ?page= heeft.
Heb je nu in leden.php een link naar ?page=forum dan hoef je alleen maar een case voor forum aan te maken en wordt hij gewoon geinclude.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan