Pagina instelling voor grafieken vastleggen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Johgs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Volgens de help functie geldt:

In Microsoft Access worden de pagina-instellingen met het formulier of rapport opgeslagen, zodat u deze slechts één keer hoeft op te geven voor elk formulier of rapport. Voor tabellen, query's en modules moet u de pagina-instellingen telkens opgeven voordat u afdrukt.

Maar als ik nu een gebruiker de mogelijkheid wil geven grafieken af te drukken via een menupagina in Access is de mogelijkheid tot wijzigen paginainstelling uitgeschakeld. Helaas volgt dit uit het uitschakelen van andere opties die hoogst ongewenst zijn om voor iedere gebruiker toe te staan.

Is er dan toch een mogelijkheid grafieken in landschap af te drukken ipv de standaardinstelling portret, anders dan via de standaardprinterinstellingen?

Grafieken zet je doorgaans ofwel op een rapport,ofwel op een formulier. En dan geldt de oorspronkelijke regel weer.

Ah, mooi.
Ik werd even op het verkeerde been gezet door de helpfunctie en laat de grafieken nu via een menumacro op scherm komen maar dan kunnen sommige minder bevoegde gebruikers ze niet printen.

Ik ga ze in een rapportje zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan