Pagina laden voordat die getoont word

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hallo,

Ik heb een website gemaakt in Html (en een beetje php etc.).
Na lang werken heb ik een mooie Home pagina, deze is echter erg groot en duurt lang om te laden.

Nu heb ik het volgende idee;
Ik heb een andere home pagina, deze verwijst dan naar de grote, en echte die lang laad.

Als de kleine pagina nou de grote laad, terwijl de kleine zichtbaar is in de browser,
en na het laden (+-5seconden) de grote pagina toont die dan volledig geladen is...

Mocht je het nog begrijpen :p, weet iemand of dit kan, een pagina die een andere 'pre-load' en dan toont?

Gr.
RadicalGamer

Hoi radicalgamer,
Aha, ik geloof dat ik het begrijp. ;)

Wat in ieder geval kan, is een aantal onderdelen van de grote pagina alvast preloaden, bijvoorbeeld javascript-bibliotheken en afbeeldingen.
Daar zal waarschijnlijk de lange laadtijd in zitten, niet in de html zelf - of er zouden super veel teksten of super veel tabellen in tabellen in tabellen in nog meer matrioska's van tabellen op de pagina moeten staan.

Zijn het inderdaad loeigrote (loeizware in kB's) afbeeldingen/foto's? Dan zou je ook kunnen kijken of die met compressie een kopje kleiner gemaakt kunnen worden. Of als een foto 3x het formaat van een groot beeldscherm is, dan zou je het formaat van de foto kunnen terugbrengen: een twee keer zo grote foto vraagt 4x zoveel pixels (3x zo groot: 9x aantal pixels, enz.)! Omgekeerd: foto met tekenprogramma naar halve formaat schalen geeft ca. 1/4 van het aantal pixels. Dat scheelt nogal in bestandsgrootte!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi Csshunter,

Bedankt voor je reactie,
De html zelf is inderdaad niet erg groot, de afbeeldingen zijn echter al redelijk klein.
Ik kan die helaas niet kleiner maken,:o...
Je zei iets over dat het laden van afbeeldingen en dergelijke wel kan, heb je daar wat meer over, zoals de mogelijkheden etc.?

Gr. RadicalGamer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan