• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pagina layout veranderd met openen andere pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ammie85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2016
Hallo,

Ik loop tegen het volgende aan, hoop date er iemand is die mij kan helpen:

In Excel hebben we een vaste layout ontworpen voor onze facturen. Nu is het zo dat deze door meerdere
personen ingevuld kunnen worden voordat ze (als PDF) naar de klant gestuurd worden. Ondanks dat we
beide met Excel 2013 werken verspringen er instellingen, waardoor de layout anders wordt bij het openen
op een andere pc.

We hebben het blad en bepaalde cellen beveiligd, maar weten verder niet hoe we dit kunnen oplossen.
Het lijkt erop dat het om de pagina marges gaat die veranderen, deze hebben we op beide pc`s nagekeken,
maar daar zijn geen gekke dingen te vinden in de instellingen en van beide gelijk.

Overigens wordt het document opgeslagen op een USB stick en dan geopend op de andere pc, wellicht dat dat ergens
invloed heeft.

Ik hoor graag jullie oplossingen!

a. Is op beide pc's wel dezelfde printer geïnstalleerd? Gegeven dat je praat over usb-stick lijkt het me van niet, en dus dat de printer in het document binnen Excel wisselt tussen de twee pc's.
Uiteraard gelden andere marges etc. tussen printers, dus ik vermoed invloed op weergave en afdruk.
b. Hoe wordt die PDF gemaakt? Via Exporteren/publiceren naar PDF in Excel of via printen naar PDF?

Er is geen relatie met het openen vanaf USB of harde schijf of netwerkschijf.
Wacht nog even op bevestiging m.b.t. a. vanaf de Excel-kenners, maar de gebruikte printer doet er (volgens mij) wel toe (zie a.)

Tijs.

Hoi!
Thanks voor het meedenken. We werken met 1 printer, maar hier zijn de pc's niet op aangesloten (vraag me niet waarom, iets met de wifi?) vandaar de usb stick,
die wordt ook gebruikt om te printen. Overigens worden deze documenten verder niet geprint.

Overzetten naar pdf gebeurt vanuit Excel, met opslaan als PDF.

! Het gaat hier met name om het excel bestand waarin de layout veranderd. Deze wordt met de ene pc opgeslagen op usb, zodat dan iemand anders er aan kan werken
op een andere pc, maar deze zijn nooit gelijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan