Pagina met WYSIWYG aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
He allemaal,

Ik heb een probleem. Ik heb een zelfgemaakte layout , en die moet door iemand anders simpel te bewerken zijn. Via een WYSIWYG editor als ik het zo goed zeg. Dus dat je in een div aangeeft dat op die plek de tekst moet komen die in de WYSIWYG editor gemaakt is. Eigenlijk een CMS maar dan alleen de functie om bestaande pagina's te editten. Een heel CMS kan ook wel , zo simpel mogelijk maar hoe kan je zoiets inbouwen in een bestaande layout ?

alvast bedankt.

Pagina's in je DB opslaan, een WYSIWYG-editor zoeken (TinyMCE of FCKeditor)

Vervolgens een formulier maken waarin je de editor koppelt aan een textarea, dan zorgen dat de inhoud van die pagina vanuit de database in dat veld komt.

Als verwerking zorgen dat hij de pagina UPDATE ;)

Ik heb totaal geen verstand van code ofzo , een CMS installeren lukt me nog wel maar verder dan dat kom ik niet :P

Is er niet iets mogelijk dat je in die div iets zet van <textarea> of zoiets en dat tinymce dan weet dat hij dat moet vervangen met wat er getypt word in de editor.
En dan simpel zegmaar.

Eh, nee, want zo eenvoudig is het allemaal niet.. Je kunt wel met een Joomla-achtig pakket werken, maar dan word je sterk beperkt in je ontwerpvrijheid.

En is er een zeer simpel CMS , met bv. nieuws posten en paginas aanmaken verwijderen enzo ?

Ik heb CMS Made Simple gedownoad maar kan je zoiets 'ontleden' zodat je het in je eigen layout kan doen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan