• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pagina nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MieSerie

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2005
Als ge in u voettekst de tekst moet krijgen:
pag. X/ aantal pagina's

en de eerste pagina moet beginnen bij het paginanummer 5. En onderaan op de eerste pagina moet er komen 5/8 omdat er vier paginas in het document zitten. Hoe doet ge dat om die 8 te krijgen
Hopeloze groet

Geplaatst door MieSerie
Als ge in u voettekst de tekst moet krijgen:
pag. X/ aantal pagina's

en de eerste pagina moet beginnen bij het paginanummer 5. En onderaan op de eerste pagina moet er komen 5/8 omdat er vier paginas in het document zitten. Hoe doet ge dat om die 8 te krijgen
Hopeloze groet

Je weet wel hoe je uberhaupt die pagina nummering in je voettekst krijgt?

Ik weet ook niet welke versie vasn excel je hebt, maar hier op mijn werk, werken we nog met Excel '97 :o
Hopelijk werkt het in de andere versies van Excel / Office ongeveer net zo.

Via menu "Beeld" open je "Kop en Voettekst",
vevolgens klik je op "Aangepaste voettekst...." en daarin zet je de volgende code:

pag. &[Pagina]+4 / &[Pagina's]

en sluit je af door op "Ok" te klikken.

Succes,
Olav

Als ik dat zo doe dan krijg ik voor het eerste getal wel het juiste maar niet voor dat tweede.
Dan krijg ik bv Pag. 5 van de 1.
Dus het probleem is eigenlijk hoe krijgt ge dan dat laatste cijfer, want als ge daar zoals bij dat eerste +4 achter zet krijgt ge 14 of soms ook 44

Groet Mie

Je hebt gelijk, foutje van mij, was inderdaad het aantal pagina's vergeten aan te passen.
Als ik de volgende code gebruik, krijg ik "pag. 5/8", "pag. 6/8" etc. in mijn printvoorbeeld
pag. &[Pagina]+4 / &[Pagina's]+4

Groetjes,
Olav

Laatst bewerkt:
Dat dacht ik ook dat het moest zijn, maar dat werkt niet bij mij.
In de bijlage staat wat ik heb ingetypt bij pagina instelling kop en voettekst en het resultaat, dat dus niet klopt

Groet Mie

Dat zal dus niet lukken want het is te groot, zelfs met win zip of win rar.

Mie

Welke taal is jouw Excel en welke versie? Ik heb hier net in de Engelse Office 2000 het geprobeerd en met de volgende code kreeg ik het goede resultaat:

pag. &[Page]+4 /&[Pages]+4

Geplaatst door MieSerie
Dat zal dus niet lukken want het is te groot, zelfs met win zip of win rar.

Mie

Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt.
Hij is alleen wel in Word2000 ENG gemaakt.

Olav

Bijlagen

sorry, dan weet ik het ook niet meer. :( Het zal dan waarschijnlijk liggen aan het verschil tussen Office 2000 en Office 2003. Blijkbaar werkt Office 2003 net iets anders dan Office 2000 en Office '97
Misschien weet iemand anders het die ook Office 2003 heeft ?

Olav

Werk je misschien ook nog met secties in je document?
Die kunnen van invloed zijn op het tellen van de pagina's.

Nee ik werk niet met secties, als je gewoon de pagina's met 1 laat beginnen is het aantal pagina's wel correct.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan