Pagina onvolledig,

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Als ik een pagina op het internet bekijk is deze vaak onvolledig/plaatjes vallen weg/zijn afwezig.
Kan iemand mij vertellen waar dat aan ligt.

Mogelijk heb je heel netjes de updates van IE geinstalleerd ?
Er worden dan standaard beveiligingen meegeinstalleerd die bepaalde onderdelen van pagina's "afschermen".

Leguit

Kan zijn, maar leg mij eens uit hoe ik dat kan zien en wat ik daar aan kan doen.

een optie is in "software" de updates te verwijderen maar dat zou ik nu niet direct adviseren...........

(misschien zijn er meerdere truuks, maar die weet ik niet)

En dit dan:

In IE --> menu Extra --> Internet-Opties --> tabblad Geavanceerd en onder Multimedia 'Afbeeldingen weergeven' aanvinken.

Chris,

Helaas, da's waar ik ook aan dacht toen ik het bericht zag. Ik heb dit toen onmiddellijk even bij mijn eigen IE gecheckt en ik zag dat het vinkje er al stond.

Kennelijk heeft een van de IE updates een zodanig "beschermende" werking dat een heel enkele keer een of meerdere plaatjes van een site niet worden weergegeven. Voorbeeld :
als ik de NOS (hoofd) teletekstpagina activeer dan staat er "kennelijk" een bannertje onder in beeld "Ster website email", maar in het vak waarin dan kennelijk het plaatje moet staan, staat bij mij "bewerking is afgebroken". Ik moet wel eerlijk zeggen dat dit soort "bescherming" slechts zeer, zeer sporadisch op sites optreedt en ik er dus echt geen flauw idee van heb HOE IE het voor mekaar krijgt om 96% van de plaatjes gewoon "door te laten" gaan terwijl bijv. een van "vertrouwde" site als de Teleteksthomepage de banner wordt geweerd.

Daar ik XP of IE op geen enkele wijze qua verbindingen / instellingen heb getweakt (ik heb niet eens een externe firewall draaien..........., alleen de buildin van XP) geef ik de "schuld" dus aan een van de beveiligingsupdates van XP / IE.

Nee, is niet nodig, mijn systeem is momenteel clean en de buildin firewall van XP is een van de allerbeste fw's. Enige restrictie is dat 'ie alleen inkomend onheil traceert en niet de uitgaande rampen bewaakt. DAT risico neem ik op mijn "cleane" machine.

de buildin firewall van XP is een van de allerbeste fw's

:8-0:

Ik heb nooit, maar dan ook nooit, een positieve reactie gehoord over de XP firewall. Dus hoe dat zo? Explain to me :confused::).

Dit stukje tekst (slechts een voorbeeld):

"Proest!!!
Firewall van XP ingeschakeld en alles in orde! Zelfs beter dan met gebruik van Zone Alarm!!"

komt uit deze threat:

http://www.helpmij.nl/forum/post711293

(en ik heb / had echt geen verstand van firewalls, geloof me...........)

Ik vind dat je op 1/2 reactie's geen oordeel kunt bouwen. Gerenomeerde test wijzen uit dat de XP firewall een stuk slechter uit de bus komt. Mischien issie wel verbetert in vergelijking met voorgaande versies, maar neem dan gewoon Zone Alarm, of als je voor gebruiksgemakt gaat: Tiny Personal Firewall.:)

je hebt vast nog niet ALLE postings in die thread gelezen...........? (...zelfs beter als Zonealarm...)

Zonealarm laat b.v "iets" open wat de FW van XP WEL afschermt en je hebt harstikke gelijk v.w.b. de versie. "Deskundigen" (en daar hoor ik niet bij!) vroegen mij dan ook of die test van mij voor of na de servicepack update was gedaan : erna dus. Het betekent kennelijk dat Windows XP een prima stukje werk heeft geleverd met de FW NA de update en dat de mening van velen gebaseerd op de FW van XP van VOOR het servicepack.

En ook niet onbelangrijk: de FW van XP werkt maar 1 kant uit en daardoor is de FW van XP als integrale FW "slecht" voor degenen die tweerichting verkeer beveiligd willen hebben.

Ik heb, in tegenstelling tot wat jouw reactie doet vermoeden, de hele thread gelezen. Dat is heel fijn, want het is een poort die M$ er zelf in heeft gezet en open heeft gezet. Nogwal wiedes dat die firewall hem sluit. Als ZA hem automatisch zou sluiten zouden mensen die heb willen gebruiken mischien zich afvragen hoe dat zou komen. Je kan hem doodsimpel uitzetten dmv. dat programma, of 2 muisklikken in het confischerm.
Trouwens, mijn mening geld alleen voor de XP firewall voor het SP I. Daarna heb ik hem niet meer gezien. Tevens is het zo dat ik tweerichting beveiliging erg op prijs stel:).

Ik ben het helemaal met je eens.

Enige probleem dat in dit soort onderwerp besprekingen soms kan ontstaan is dat mensen idd. een mening baseren op vroeger of wat velen beweren en dat kan soms in de tijd achterhaald zijn.

Denk bijv. ook aan de "mening" over temperaturen van processors en het feit dat een grote meerderheid nog steeds denkt dat Amd's warmer worden dan P4's terwijl het recentelijk (ik weet de beide modellen niet uit het hoofd, maar kan het zo opzoeken....) precies andersom bleek te zijn: de P4 wordt dus warmer dan de AMD.

Houd ze allemaal naast elkaar, en je ziet. Gemiddelt is AMD warmer.
Dat de nieuwste Pentium's er even over heen gaan heeft inderdaad de helft niet meegekregen.

Ik vind het altijd vervelend, en een minpunt, bij het verstrekken van informatie aan andere dat je eigen informatie verouderd is. Helaas wordt je niet overal van op de hoogte gehouden, en op die manier wil het wel eens voorkomen dat je jouw meningen met verkeerde feiten beargumenteerd. Maar ik blijf ervan overtuigt dat ZA beter is dan XP. Met de simpele rede dat ZL een groot goed bedrijf is dat al vele jaren firewalls produceert. Voor M$ is dit de eerste echte keer. Zoals ik al zei, stel ik tweerichting beveiliging erg op prijs. Mensen die niet zo veel kennis v/d PC hebben, maar wel veilig willen zijn zullen blij zijn met de XP firewall.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan