Pagina opdelen in 2 kolommen, maar ook in 2 regels

• Onderwerp starter Onderwerp starter NiekR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekR

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2013
Beste leden,

voor een eenvoudig clubblad wil ik een opzet maken die duidelijk leesbaar is.
Hierbij zit ik te denken aan een staande a4 die opgedeeld is in 2 kolommen. Echter vind ik het niet prettig lezen als de kolommen van boven naar beneden doorlopen. Ik wil graag dat de tekst van kolom 1 halverwege de pagina doorloopt naar kolom 2. En dat dit voor de onderste helft van de pagina ook zo werkt. (indien nodig teken ik er zelf een lijntje tussen, zodat duidelijk is dat het 2 gedeeltes zijn.

Het zou me alleen lukken door een tabel van 2x2 in te voegen, maar dan loopt de tekst niet automatisch door naar de volgende cel, dus dat geeft ook een hoop gedoe. Weten jullie of je door middel van sectie-einden of iets dergelijks dit in kan voeren?

Als je de Word cursus in de Nieuwsbrief had gelezen, dan had je het geweten :). Ja dus, dat kan je op die manier wel doen. Maak dus aparte doorlopende secties op je pagina, en zet die op 2 kolommen. Overigens weet ik niet of ik dat op deze manier zou doen, omdat je maar bar weinig controle hebt over de hoogte van de secties. Fraai vind ik deze oplossing dus niet. Beter is het om je clubblad op te maken als boekje, waarbij je 2 pagina's op een A4 zet bijvoorbeeld. Dan kun je gewoon in je tekst blijven werken zoals je anders ook zou doen. Of, als je écht controle wilt over de doorloop in vakken, maak dan gekoppelde tekstvakken. Dan loopt de tekst automatisch van tekstvak 1 naar tekstvak 2. Tekstvak 4 koppel je dan weer aan tekstvak 3 zodat je daar hetzelfde effect hebt.

Met sectie-einde had ik wel eens eerder gedaan kon ik mij herinneren, maar dat lukte me niet.
Dat kwam omdat ik eerst kolom instelde en vervolgens probeerde een sectie-einde aan te maken. Dat was de verkeerde volgorde.
De oplossing met de tekstvakken kende ik nog niet en dat is ook meer waar ik naar op zoek ben, super!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan