Pagina overgang zelf regelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcovD

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Is het ook mogelijk om pagina overgangen zelf te regelen in rapporten ?

Ik heb wel een pagina kop en voettekst maar dat moet elke pagina worden afgedrukt dus dat moet blijven. Wat ik graag zou willen regelen is dat als het totaal aantal detail regels boven een bepaald aantal komt (zeg 10) dat er dan een nieuwe pagina wordt gestart waar de rest wordt afgedrukt.
Het lukt wel om meerdere kop en voetregels toe te voegen maar dat kan alleen gestuurd worden door velden in de database. Is dit ook zelf te sturen, door bijvoorbeeld een teller bij te houden ?

Dat heb ik al geprobeerd maar dat krijg ik niet goed voor elkaar.
Ik heb echt alles al geprobeerd met kop en voetteksten.

Ik heb detailregels welke allemaal een apart nummer hebben.
Dus ik een kop en voettekst gemaakt gekoppeld aan dit nummer maar dan werkt het nog niet goed aangezien ik ook graag wil aangeven hoeveel regels er op een pagina mogen. Ik wil dus regelen hoeveel regels er op pagina 1 komen en hoeveel er daarna komen.

post ff een voorbeeld van wat je hebt kan ik ff kijken.

Heb je ook enig idee hoe ik een rapport kan exporteren zodat ik deze kan posten ?

Ik heb er nog even mee zitten spelen bij mijn eigen rpt als je groepeert op een veld en je zet de optie koptekst aan krijg je koptekst (Naam van het veld waar je op groepeert) en hier heb je dus een groeps koptekst.

Dat heb ik ook geprobeerd en dat lukt ook wel. Maar het gaat meer om de voettekst deze zorgt namelijk voor een pagina overgang. Ik wil namelijk zorgen dat na 10 detail regels de voettekst wordt getoond of een andere tekst die op afroep wordt getoond, bijvoorbeeld een subtotaal.
Als ik dat met de voettekst doet dan kan je niet aangeven dat deze na 10 regels moet komen. Als je namelijk de groepeer functie gebruikt dan gaat hij de elke zoveel regels samenvoegen zeg 5 regels. Dit betekent dat als totaal 20 regels hebt dan krijg je maar 4 regels te zien (4x5).

Ik ben dus echt opzoek naar iets dat ik zelf kan regelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan