pagina overgangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk48

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Het verversen van een scherm gaat bij Internet Explorer via een wit scherm. Bij Firefox blijft het oude beeld staan en komt het nieuwe eroverheen. M.a.w. je ziet niets veranderen als er niets is gewijzigd.
Wat ik wil is een pagina na een aantal seconden automatisch naar een volgende pagina laten gaan. De volgende pagina heeft een aantal dezelfde elementen maar ook een aantal nieuwe onderdelen. Met Firefox gaat zo'n overgang soepel, met de internet Explorer "knippert" het scherm alvorens naar de volgende pagina te gaan.
Is hier iets aan te doen?? Ik bedoel aan dat "knipperen" van Internet Explorer.

Volgens mij heeft dit te maken met de cache-instellingen in de browser. Je hebt een vloeiender overgang als plaatjes uit de cache worden gehaald, in plaats van opnieuw worden opgehaald van internet.

Om de cache-instellingen te zien in Internet Explorer ga je naar Extra - Internetopties, en klik je bij Browsegeschiedenis op "Instellingen". Als "Elke keer als ik de webpagina bezoek" is aangeklikt dan worden pagina's steeds geladen vanaf het internet.

Op deze instellingen hebt je als webbouwer geen invloed. Je kan een code in een pagina zetten om te voorkomen dat hij gecached wordt. Voor zover ik weet kan je niet zorgen dat een pagina wél wordt gecached (als de gebruiker dit uit heeft staan in z'n browser).

Je kan ook met AJAX werken eventueel, is wel een stuk fraaier.

de pagina laad iets nieuws als je wilt dat iets blijft staan kan je ook alle elementen in iframe's
zetten en dat alleen de hele pagina vernieuwt als je op f5 drukt
;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan