pagina past niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr calluci

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2008
Hallo,
Ik heb in Frontpage een site gemaakt ik heb mijn pixels op 1920 x 1200 staan.
Als iemand met een 15'' of 17'' deze pagina wil openen krijgt hij of zij de pagina met scrol balken.
De pagina past dus niet. Nu heb ergens gelezen dat je in het codeveld de maten bij width moet veranderen van ...px naar 100%

Als ik dat doe dan word de laag (die ik heb gebruikt) helemaal uitgetrokken naar rechts en valt alle tekst dus van de pagina af.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt

De tekst die ik los op een pagina type past zich wel aan elke schermgrootte aan. Maar een laag blijft staan, die past zich dus niet aan.

Gebruik je vaste paginabreedte (pixels) dan blijft de opmaak gelijk. Echter, is de breedte groter dan de beeldschermresolutie, dan krijg je inderdaad horizontale schuifbalken (bijv. paginabreedte 900 pixels, dan schuifbalken bij een 800 x 600 pixels beeldschermresolutie).

Gebruik je variabele paginabreedte (%) dan wordt de pagina passend gemaakt aan elke beeldschermresolutie. Echter, opmaak kan uit elkaar worden getrokken, zoals jij hebt ervaren.

Tip: gebruik vaste paginabreedte en maak deze niet breder dan 800 pixels. Er van uitgaande dat er geen beeldschermresoluties meer gebruikt worden van minder dan 800 x 600. Zo komen er geen horizontale schuifbalken meer in beeld en de paginaopmaak blijft in de juiste verhouding. Zie als voorbeeld www.nu.nl (deze opmaak is vrij smal, dus geen horizontale schuifbalken en opmaak blijft gelijk).

Laatst bewerkt:
Gebruik je vaste paginabreedte (pixels) dan blijft de opmaak gelijk. Echter, is de breedte groter dan de beeldschermresolutie, dan krijg je inderdaad horizontale schuifbalken (bijv. paginabreedte 900 pixels, dan schuifbalken bij een 800 x 600 pixels beeldschermresolutie).

Gebruik je variabele paginabreedte (%) dan wordt de pagina passend gemaakt aan elke beeldschermresolutie. Echter, opmaak kan uit elkaar worden getrokken, zoals jij hebt ervaren.

Tip: gebruik vaste paginabreedte en maak deze niet breder dan 800 pixels. Er van uitgaande dat er geen beeldschermresoluties meer gebruikt worden van minder dan 800 x 600. Zo komen er geen horizontale schuifbalken meer in beeld en de paginaopmaak blijft in de juiste verhouding. Zie als voorbeeld www.nu.nl (deze opmaak is vrij smal, dus geen horizontale schuifbalken en opmaak blijft gelijk).

Bedankt, ik ga het proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan