Pagina Printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronny1985

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2010
Hey mensen,

Twee vragen over het printen van een simpele HTML pagina. Ten eerste, ik heb een pagina met wat achtergrond afbeeldingen. In mijn HTML gebruik ik bijvoorbeeld het volgende:

Code:
background="image.jpg"

Echter die achtergrondafbeelding word niet afgedrukt als ik de pagina print. Is er een (makkelijke) manier om dit te fixen?

Vraag 2

Als ik de pagina afdruk, dan staat er bovenaan de pagina de titel van de pagina (dus wat er tussen <title></title> staat), en de complete URL. Ik wil dat deze beiden NIET op de afdruk worden weergegeven, dus alleen hetgene dat ik zelf in HTML heb gemaakt. Hoe kan ik dit fixen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Antwoord op vraag 1:
Dat kan alleen door je plaatje niet als achtergrond te gebruiken. Vaak worden die per default niet uitgeprint om inkt te sparen. Je kunt met CSS wel het plaatje zo positioneren dat het een achtergrond lijkt.

Antwoord op vraag 2:
Dat kan niet. Zijn browser instellingen.

Thanks, heb het inderdaad beiden in de browser ingesteld en nu werkt het wel, de manier waarop maakt me niet uit, als het maar werkt, en dat doet het nu, thanks :)

Houd er wel rekening mee dat als andere mensen je pagina willen printen, dit natuurlijk geen effect heeft. :confused:

Oké, duidelijk! Zet je de vraag nog even op opgelost middels de blauwe balk boven je eerste post?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan