Pagina scrollt automatisch op en neer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zolid

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Beste Forumgangers,

Sinds kort heeft men moeder problemen met haar Pc.
Ikzelf heb al vanalles geprobeert maar niets lukt.

Telkens als ze een pagina opgaat waar ja kan scrollen gaat deze automatisch naar onder of naar boven.
je kan dan scrollen zoveel je wil, maar hij zal boven of onder blijven.
je ziet wel dat hij moeite doet om naar boven te gaan, maar het lijkt alsof er iets is dat de pagina steeds naar onder trekt.

Nu zou ik dat graag willen oplossen, maar heb geen flauw idee hoe.

Heeft iemand mss een idee?

hallo zolid, gebeurt dat met elke pagina?
gebeurt dat ook als je op vernieuwen drukt? anders moet je denk ik even op de titelbalk bovenin van de pagina drukken en kijken wat er gebeurt, want anders denk ik dat alles wat "automatisch" gebeurt of gaat gebeuren, kan duiden op een virus of een spyware of zo, dus even met een goed ge-update spyware/virusscanner een keer volledig scannen.
en als je firefox gebruikt kun je bijvoorbeeld de plugin NoScript en RequestPolicy gebruiken om de onnodige en soms gevaarlijke scripts uit te schakelen.
gr.

Re:

Beste Zolid,

Heeft jou moeder toevallig een Logitech muis die SetPoint drivers gebruikt want ik ken dit probleem kwam het op mijn stage tegen.

hallo zolid, als het nog steeds gebeurt, probeer dan eens te internetten via een live-cd, deze kun je gratis downloaden en ik kan je Ubuntu of Mint aanraden.
google even Ubuntu of Mint, downloadt het iso-bestand, schrijf hem op een dvd of cd en klaar!
vergeet niet in je BIOS de boot-volgorde de cd/dvdspeler als eerste te zetten :-)
gr.

hallo zolid, als het nog steeds gebeurt, probeer dan eens te internetten via een live-cd, deze kun je gratis downloaden en ik kan je Ubuntu of Mint aanraden.
google even Ubuntu of Mint, downloadt het iso-bestand, schrijf hem op een dvd of cd en klaar!
vergeet niet in je BIOS de boot-volgorde de cd/dvdspeler als eerste te zetten :-)
gr.

dat zal ik eens proberen.
enkel is het zo dat hij het niet alleen op internet doet.
hij doet het ook in bv mappen ofzo

hallo zolid weer, ik was helemaal vergeten te vragen of je scrolllock het dan wel doet? ik weet niet waar die knop op het toetsenbord voor dient, ik gebruik hem nooit, ik zie hem alleen oplichten als mn pc start, maar probeer eens in te toetsen, misschien locket ie de scroll :wel -)

hallo zolid weer, ik was helemaal vergeten te vragen of je scrolllock het dan wel doet? ik weet niet waar die knop op het toetsenbord voor dient, ik gebruik hem nooit, ik zie hem alleen oplichten als mn pc start, maar probeer eens in te toetsen, misschien locket ie de scroll :wel -)

dan nog doet die het:s

hallo zolid, heb je een opstartbare live-cd/dvd van linux (ubuntu of mint) al geprobeerd?

ik heb ook windows :-)

je hoeft zo'n live cd/dvd niet per se te installeren, kan later wel naast je windows installeren, maar je kunt het eerst uitproberen zonder windows aan te tasten of aan te passen,
zodra je die cd of dvd hebt, doe je hem in de speler en start je pc opnieuw op en krijg je daarna een keuzemenu te zien, waarin je je taal en andere dingen kunt kiezen zoals dus ook installeren of eerst uitproberen, kies de optie eerst uitproberen en alles gaat vanzelf en er zit ook een mozilla firefox in en kijk of je dan daar wel kunt scrollen.

kijk hier dan anders even voor uitleg en verdere info :

http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu/desktop
http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu

ik heb ook windows :-)

je hoeft zo'n live cd/dvd niet per se te installeren, kan later wel naast je windows installeren, maar je kunt het eerst uitproberen zonder windows aan te tasten of aan te passen,
zodra je die cd of dvd hebt, doe je hem in de speler en start je pc opnieuw op en krijg je daarna een keuzemenu te zien, waarin je je taal en andere dingen kunt kiezen zoals dus ook installeren of eerst uitproberen, kies de optie eerst uitproberen en alles gaat vanzelf en er zit ook een mozilla firefox in en kijk of je dan daar wel kunt scrollen.

kijk hier dan anders even voor uitleg en verdere info :

http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu/desktop
http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu

en wat doet zo een live cd precies?
Ook is het zo dat ik heb geprobeerd om de pc te formateren.
Ik stak de cd in, maar ik kon niet formateren omdat de versie die op de pc stond nieuwer was dan die op de cd.
hoe kan dit?
is dit door de updates die hij allemaal gedaan heeft?

Onder het mom "niet geschoten, is altijd mis": kijk eens bij de eigenschappen van de muis (Configuratiescherm), kun je ook een optie "klikvergrendeling" vinden? Zo ja, zou je deze eens willen UITschakelen?

Muis doet raar....

Ook ik kampte een tijdje met dit probleem: scrollde ik met het scrollwieltje omlaag dan ging-ie automatisch ook weer omhoog, en op en neer. Andere muis geprobeerd, deze gaf geen problemen. En aan de instellingen lag het niet. Muisballetje schoongemaakt èn de ruimte waar het balletje in de muis zit: geen resultaat. Ten langen leste de muis opengeschroefd (heel voorzichtig openen!:eek:) en enkele dotten stof uit het binnenste van de muis verwijderd. (Deze leken de tandwieltjes te blokkeren) Vervolgens alles weer voorzichtig in elkaar gepast en dichtgeschroefd.
Daarmee was mijn probleem opgelost!:thumb::):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan