pagina tonen wanneer naar geblokkeerde site wordt gesurfd

Status
Niet open voor verdere reacties.

josdeschele

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2006
hallo,

ik had graag één bepaalde pagina van een website geblokkeerd in mijn browser (IE 6.0.2900), zodat hier niet meer naartoe kan worden gesurft. ik weet dat je bij de internet-opties (bij het tablad privacy -> websites) bepaalde sites kan blokkeren, maar dan wordt het hele domein geblokkeerd (als je bv één pagina van msn.nl wilt blokkeren, wordt alles geblokkeerd van dat domein). daarom wil ik één specifieke pagina blokkeren en ik zou ook willen dat wanneer je naar die pagina wil surfen, wordt omgeleid naar een .html-bestand op mijn harde schijf, die ikzelf heb gemaakt en waarin ik een boodschap heb gezet.

weet iemand hoe dit moet? kan ik dit wijzigen in het register, één of andere instelling of moet ik enkele programma's extra downloaden?

ik heb windows xp ServicePack 2

alvast bedankt,
jos

Laatst bewerkt:
Werkt het ook niet, als je bij: Extra > Internet Opties > Privacy, de url van die specifieke pagina ingeeft.?

Welkom op HelpMij, josdeschele en KvW !

Extra, internet opties, beveiliging, websites met beperkte toegang, en daar de url van de betreffende page toevoegen?

@ KvW: Dat is toch alleen voor de cookies van die url?

Laatst bewerkt:
en kun je dat niet in je host bestand zetten.

Klopt wat je zegt puppie. Al wat je moet doen is het HOSTS bestand openen in kladblok daar de link vd site invoegen normaal kan je dan die site niet bereiken. De HOSTS file bevind zich in de map windows ,drivers,etc,HOSTS,dubbelklik op de file en kies voor openen voeg nu de link toe achter 127.0.0.1 . Vergeet niet op te slaan. Je zou kunnen proberen omdaar de locatie naar je htm file te plaatsen en dan de site. Vergeet niet om het bestand op te slaan.

Nielsvds zei:
Klopt wat je zegt puppie. Al wat je moet doen is het HOSTS bestand openen in kladblok daar de link vd site invoegen normaal kan je dan die site niet bereiken. De HOSTS file bevind zich in de map windows ,drivers,etc,HOSTS,dubbelklik op de file en kies voor openen voeg nu de link toe achter 127.0.0.1 . Vergeet niet op te slaan. Je zou kunnen proberen omdaar de locatie naar je htm file te plaatsen en dan de site. Vergeet niet om het bestand op te slaan.

al hartelijk bedankt allemaal voor de hulp, maar het bestand HOSTS is bij mij niet leeg
als ik het open met kladblok, zie ik dat het volgende er al in staat:

# FastInternet hosts section
216.239.115.131 www.download.com
# End of FastInternet hosts section

moet ik dit overschrijven of moet ik de URL die ik wil blokkeren er achter plakken ?

ik heb trouwens twee bestanden HOSTS op mijn computer staan, één in c:\WINDOWS\system32\drivers\etc en nog een ander in c:\I386. in dit laatste staat het volgende:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost

welk bestand van de twee moet ik nu juist nemen?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Je moet de site die je wil blokkeren plaatsen naast je lokale ip-adres dus 127.0.0.1 dan een spatie en dan link naar de pagina die je wil blokkeren.
De 2 verwijzigingen die er bij jouw instaan zitten er standaard in. Je mag die verwijzigingen niet verwijderen daarmee bedoel ik deze : 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
Natuurlijk als je die site hebt toegevoegd moet je niet vergeten om het bestand opteslaan.

moet ik de hele site typen, bv. http://www.msn.com , of alleen msn.com ?

en als ik dan in de plaats van de geblokkeerde pagina in mijn browser een .html-bestand wil tonen, waar typ ik dat dan?

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
gewoon www. en dan site is normaal voldoende.
Probeer dit eens typ eerst de volledige locatie naar het htm-bestand en rechts dus eerst een spatie en dan de site. Wat ik nu niet weet is of je de locatie in hoofdletters moet zetten of dat het ook in kleine letters mag.

ik heb dit staan in het bestand HOSTS in de map C:\I386

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver

127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 http://www.skynet.be/index.html?or=menu_date&l1=communication&l2=date

in de map c:\WINDOWS\system32\drivers\etc staat ook nog een bestand 'hosts' (zie in post hierboven), moet ik daar dan iets van aan de inhoud veranderen, want voorlopig is de pagina nog altijd niet geblokkeerd ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt dat je er 2 hebt staan maar je moet die gebruiken die in de map windows,system 32,drivers,etc staat. Die ander is een soort van backup.

bedankt, maar waar in het bestand moet ik de URL van de pagina die ik wil blokkeren plakken, en hoe kan ik dan automatisch doorsturen naar mijn eigen .html-pagina ?

dit is bij mij de inhoud van het hosts-bestand:

# FastInternet hosts section
216.239.115.131 www.download.com
# End of FastInternet hosts section

is dit normaal ?

voorlopig werkt het bij mij nog niet, dus als iemand me kan verderhelpen...

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat ik het nog nooit gedaan hebt met doorlinken naar een htmlbestand op je hardeschijf wel dat je naar andere ip addressen werd doorgestuurd. Normaal zou er daar toch een vermelding moeten instaan van je local host nl 127.0.0.1 Probeer eens met the hoster alles terug te herstellen : http://www.majorgeeks.com/Hoster_d4626.html Zorg er eerst voor dat je HOSTS editable is druk dan op restore origanel windows hosts. Probeer het volgende plaats het ip adres waarop de htm file staat voor de site die je wil blokkeren (eerst een spatie dan pas de site).

als ik het programma HOSTER gebruik, voeg ik dus een lijn toe met:

het IP-adres van de pagina die ik wil blokkeren (waar kan ik dit precies vinden, bestaat er een site waar ik het IP-adres van een bepaalde internetpagina kan achterhalen) een spatie het adres van de site die ik wil blokkeren een spatie een # een spatie de locatie van het .html-file op mijn PC dat ik wil tonen als er naar de geblokkeerde site wordt gesurft

en dan druk ik in HOSTER op "Add to Hosts file"

moet ik daarna mijn PC heropstarten, voordat het werkt?

sorry trouwens dat het nog niet lukt op mijn pc, maar ik heb het al verschillende keren geprobeerd zonder dat het werkte

al bedankt voor jullie hulp allemaal

klopt mijn methode ivm de inhoud van de lijn die ik toevoeg via HOSTER, want voorlopig werkt het nog niet ?

Indien je wil doorlinken naar een andere site dan diegene die je intypt moet je
eerst # plaatsen dan het ipadres naar waar er moet doorgelinkt worden(bv het ip-adres waar jij je html bestand op hebt staan) dan een spatie en dan de url vd pagina die je wil blokkeren. Ik weet zelfs niet of het mogelijk is om een html bestand dat op je harde schijf is te laten verschijnen wanneer iemand naar die site surft. Probeer eens zonder # intevoeren in hoster als je op add to hostsfile drukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan